دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1396 - 11:03
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد؛

عدم وجود صندوق پژوهش و فناوری در ۱۷ استان کشور

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اعلام حمایت این صندوق از پارک‌های علم و فناوری برای تشکیل صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: هنوز در ۱۷ استان کشور صندوق پژوهش و فناوری وجود ندارد.
کد خبر : 265561

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر بهزاد سلطانی در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، ضمن تاکید بر تحلیل جریان فناوری کشور برای شناسایی ضعف‌ها و بررسی راهی که طی شده است، اظهار داشت: در تحلیلی که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفته است مشخص شده که هنوز ۵ تا ۶ ضعف اساسی در حوزه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که نمونه آنها استارت آپ‌هایی هستند که هنوز شرکت نشده‌اند.


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در ۱۷ استان صندوق پژوهش و فناوری هنوز وجود ندارد، پارک‌های علم و فناوری می‌توانند هاب صندوق نوآوری و شکوفایی در استان‌ها باشند.


وی با تقسیم صندوق‌های پژوهش و فناوری به جامع،vc و cvc اضافه کرد: اگر پارک‌ها صندوق VC تاسیس کنند صندوق نوآوری و شکوفایی ۴۹ درصد هزینه آن را می‌دهد. صندوق cvc هم می‌تواند پل بین پارک‌های علم و فناوری و صنایع هر استان باشد. به این ترتیب که پارک‌ها با یک صنعت وارد مذاکره می‌شوند و چند شرکت‌ دانش‌بنیان را به خدمت آن صنعت در می‌آورد و به این ترتیب شرکت‌ها تجربه مدیریتی و صنعتی کسب می‌کنند و هم بازار آن صنعت تامین می‌شود.


سلطانی خاطر نشان کرد: بنا داریم در استان‌ها فعالیت وسیعی داشته باشیم به همین خاطر همراه سفرهای استانی رئیس‌جمهور مسئولان صندوق هم حاضر می‌شوند تا بتوانند فضای استان را به سمت دانش‌بنیان تقویت کنیم. سعی ما بر استفاده حداکثری از اسناد بالادستی و آیین‌نامه‌ها برای خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته