دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز

کم عقلی منتقدان دولت و بازی پاریس در نقش پلیس بد/ محبوب‌ترین آهنگ‌های پیشواز متعلق به کدام خواننده‌ها است

رسانه‌های مکتوب امروز دوشنبه 14 اسفند به سخنرانی دکتر روحانی و حاشیه‌ای مهم‌تر از متن و سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران نگاه پر رنگی داشته اند.
کد خبر : 265554

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، صحبت‌های دکتر حسن روحانی در مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی و حاشیه‌های آن، سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران بیشترین جذابیت را برای راه یافتن به صفحه اول رسانه‌های مکتوب امروز را داشتند.


سخنرانی دکتر روحانی و حاشیه‌ای مهم‌تر از متن


برخی از روزنامه های امروز به سخنان دکتر روحانی در اعتراض به منتقدان دولت پرداختند. روزنامه‌های کیهان، عصر ایرانیان، تجارت و جوان اعتراض روحانی را به منتقدان دولت با عنوان «کم عقل» به تیترهای اصلی خود تبدیل کردند. و برخی روزنامه‌های دیگر مثل شرق و وطن امروز نیز در صفحه اول خود اشاره‌ای به حمله روحانی به منتقدان کرد.


کیهان؛ حسن روحانی: مخالفان دولت کم‌عقلند!





اما تعدادی دیگر از روزنامه‌ها مانند ابتکار، اطلاعات، جمهوری اسلامی، خراسان، دنیای اقتصاد و شهروند هر چند با عکس ها و تیترهای اصلی خود به استقبال این رخداد رفتند. اما با وجود حاشیه‌های مهم‌تر از متن سخنرانی دیروز دکتر روحانی ترجیح دادند به محورها و موضوعات دیگری پردازند.




روزنامه فرهیختگان در تیتر معنادار « بنی صدر درباره مخالفانش چه می گفت؟​ » در گزارشی مفصل و مستند به بازخوانی غائله 14 اسفند 1359 پرداخته است و در نهایت سرنوشت بنی‌صدر به عنوان اولین رئیس‌جمهور و به نحوه برخورد او با مخالفان و منتقدان را منعکس می‌کند.



سفر لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه به تهران


سفر لودریان به ایران و اهداف و برنامه‌های این سفر از دیگر موضوعات مورد توجه رسانه‌های مکتوب امروز بود. روزنامه‌های آرمان، جهان صنعت، جوان، وطن امروز، قدس و حمایت با نگاه ویژه‌ای به این سفر دیپلماتیک با عکس و تیترهای اصلی به این خبر پرداختند. برخی از رسانه‌ها به سخنان لودریان قبل از ورود به ایران و تهدید ایران به تحریم پرداخته‌اند. روزنامه حمایت با تیتر « پاریس باز هم در لباس پلیس بد! » در قسمتی از گزارش خود آورده است: « ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه است که پیش از سفر خود به تهران، مدعی شد: ایران باید به نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی خود توجه نشان دهد یا اینکه با تحریم‌های احتمالی مواجه خواهد شد. وی در ادامه مدعی شد: برنامه‌های موشک بالستیک فراتر از نیاز تهران به دفاع از مرزهای خود است. » حمایت این اظهارات را مانع تعامل سازنده خوانده است. روزنامه های وطن امروز با تیتر « مهمان گستاخ » و قدس نیز با تیتر « فرانسوی چشم سفید » به بیانیه وزارت خارجه فرانسه و اظهارات تند لودریان بر علیه ایران توجه کرده‌اند.



شرق، اعتماد و دو مصاحبه‌های خواندنی


روزنامه های شرق و اعتماد عکس تمام صفحه خود را به اسحاق جهانگیری و محمدجواد ظریف اختصاص داده‌اند و مصاحبه‌هایی را با این دو چهره مطرح دولتی منتشر کرده است.




فرهیختگان؛ با افتخار، ساخت ایران


فرهیختگان در گزارشی میدانی در ایام نزدیک به سال نو و تب و تاب خریدهای نوروزی به سراغ فروشگاهی رفته است که فقط اجناس ایرانی ارائه می دهد و از استقبال خوب مردم از این فروشگاه و اجناسش گزارشی خواندنی تهیه کرده است.


خراسان؛ پرطرفدارترین خواننده ها بر اساس آمار اپراتورهای تلفن همراه


روزنامه خراسان در گزارشی جالب به سراغ آمار اپراتورهای همراه اول و ایرانسل رفته است. تنها جایی که آمار سالمی از خرید آهنگ های پیشواز خواننده ها توسط مردم ارائه می دهند. و 10 خواننده برتر را که توسط مشترکان اپراتورها انتخاب کرده‌اند را ارائه داده است.


امکان دارد در این گزارش با نام خوانندگانی که شاید هرگز نشنیده‌اید نیز مواجه شوید.


آرمان؛ مجازات مجرمان به‌نفع درختان


« مجازات‌های سبز نوع بدیعی از مجازات‌ها هستند که اخیرا در رأی‌های صادره از سوی بسیاری از قضات دیده می‌شوند. در قانون مجازات‌اسلامی مصوب سال 92 در فصل نهم مبحث مجازات‌های جایگزین حبس مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا برخی از محکومان مجازات‌ حبس به مجازات‌های جایگزینی مانند امور آموزشی، بهداشتی و درمانی، فنی و حرفه‌ای، خدماتی، کارگری، کشاورزی و دامپروری محکوم می‌شوند.» این موضوع سوژه‌ای برای گزارشی جالب از روزنامه آرمان برای صفحه اجتماعی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته