دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1394 - 14:15

جب بوش خطاب به باراک اوباما: به ایران اعتماد نکن/میراث خطرناک اوباما -کری-کلینتون

کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواست به ایران در مذاکرات هسته‌ای اعتماد نکند.
کد خبر : 26545

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، جب بوش در مقاله‌ای در پایگاه خبری تاون‌هال در این‌باره نوشت: ایران باعث افزایش بی‌ثباتی و اختلافات مذهبی در منطقه می‌شود. این کشور یکی از خصمانه‌ترین برنامه‌های موشکی را در دنیا دارد و یک نیروی مخالف ثبات در منطقه است. جمهوری اسلامی موشک‌های دوربرد با قابلیت هدف قرار دادن اسرائیل را توسعه داده و در حال توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است که می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد. به همین دلیل دولت اوباما نباید به ایران اعتماد کند.


بوش در بخش دیگری از مقاله خود در این‌باره آورده است: سیاست دولت اوباما در قبال ایران نه‌تنها به دلیل ضعف استراتژی در زمینه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، بلکه به دلیل اینکه کاخ سفید ماهیت گسترده تهدید ایران را نادیده گرفته است، با شکست مواجه شده است. برنامه هسته‌ای ایران نشانه‌ای از یک بیماری است که دولت اوباما به طور غیرموثری درصدد درمان آن برآمده است.


بوش در ادامه مدعی شده است: هر اتفاقی که در روزهای آینده رخ دهد، مهم نیست. در هر شرایطی آمریکا در دوران دولت اوباما مجبور به تعامل با تهدیدات ایران خواهد بود. بنابراین دولت آمریکا باید به دنبال تلاش برای فشار بر ایران به منظور تغییر رفتار خود باشد. باید از ایران خواسته شود که مدارک قابل اعتمادی مبنی بر دست کشیدن از جاه‌طلبی‌های مربوط به سلاح هسته‌ای خود ارائه دهد. باید به دلیل حمایت ایران از تروریسم تبعات معناداری علیه این کشور در نظر گرفته شود و جلوی توانایی این کشور برای توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد گرفته شود.


برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از این مقاله می‌نویسد: جلوگیری از آسیب‌های احتمالی توافق هسته‌ای آسان نخواهد بود. اما این مسئله برای امنیت ایالات متحده ضروری است. مقابله با همه این چالش‌ها در صورت توافق بد با ایران بسیار مشکل خواهد شد. دولت اوباما بدون تضمین دادن درباره تغییر رفتار ایران همه تلاش‌ها برای فشار بر مقامات ایران را هدر داده است.


وی در پایان مقاله خود ادعا می‌کند: اگر این رویه فعلی به عنوان میراث اوباما-کری-کلینتون باقی بماند، جبران آن برای رئیس‌جمهور بعدی بسیار خطرناک و سخت خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته