دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مخالفت نتانیاهو با برگزاری انتخابات زودهنگام

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که آینده‌اش با ادامه تحقیقات قضایی به خطر افتاده است، با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرد.
کد خبر : 265381

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مخالفت خود را با برگزاری انتخابات زودتر از موعد اعلام کرده است. این در شرایطی است که تحقیقات درباره پرونده‌های فساد مالی، گمانه زنی ها درباره آینده سیاسی نتانیاهو را افزایش داده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام پلیس اسرائیل، نتانیاهو در مجموع 300 هزار دلار هدیه و رشوه از دو ثروتمند و میلیاردر دریافت کرده است. اگر اتهام دریافت رشوه نتانیاهو ثابت شود، به موجب قانون رژیم صهیونیستی، او باید 10 سال زندانی شود.


برخی رسانه های خبری رژیم صهیونیستی از احتمال برگزاری انتخابات در ماه ژوئن خبر داده اند. ادامه تحقیقات درباره پرونده های فساد مالی نخست وزیر اسرائیل، کابینه ائتلافی این رژیم را به شدت تضعیف کرده است.


نتانیاهو در سخنانی پیش از سفر به آمریکا گفت: هیچ دلیلی برای برگزاری انتخابات زودهنگام وجود ندارد، البته اگر حسن نیتی وجود داشته باشد. برای من این حسن نیت وجود دارد و امیدوارم که سایر شرکای کابینه ائتلافی نیز چنین حسن نیتی داشته باشند.


گفتگو درباره ایران و مسأله فلسطین از جمله محورهای این دیدار خواهد بود.


این دیدار، دومین دیدار دو طرف از ماه دسامبر و زمانی محسوب می شود که رئیس جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌رسمیت شناخت و دستور فراهم شدن مقدمات انتقال سفارت آمریکا به قدس را صادر کرد.


نتانیاهو همچنین قرار است در سفر به آمریکا در کنفرانس سالانه کمیته امور آمریکا-اسرائیل (آیپک) که مهمترین لابی صهیونیستی در آمریکا به شمار می‌ رود، سخنرانی کند.


سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که یک مسئول آمریکایی روز جمعه 4 اسفند گفت که واشنگتن، 14 ماه مه (24اردیبهشت) سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته