دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1394 - 13:48
یک کارشناس ارشد اپتومتری:

بیمه‌های پایه تا‌‌‌کنون قراردادی با اپتومتریست‌ها منعقد نکرده‌اند

یک کارشناس ارشد اپتومتری با بیان اینکه بیمه‌ها به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و تنها بعضی بیمه‌های خصوصی با اپتومتریست‌ها قرارداد دارند، گفت: متاسفانه بیمه‌های پایه که شامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت است، تا‌‌کنون قراردادی با اپتومتریست‌ها منعقد نکرده‌اند.
کد خبر : 26538

به گزارش گروه اجتماعی آنا، ناصر صادقپور در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران، گفت: هدف انجمن علمی اپتومتری ایران این است که افراد از نظر پیشگیری و انجام خدمات اولیه اپتومتری بتوانند هر زمان و در هر سنی امکان دسترسی و مراجعه ارزان برای بررسی بیماری‌های چشمی و معاینات چشمی را داشته باشند و این کار تنها با حمایت بیمه‌ها از خدمات اپتومتری امکانپذیر است.


این کارشناس ارشد اپتومتری، افزود: مردم باید اطمینان پیدا کنند که با حمایت بیمه‌ها، می‌توانند به صورت ارزان از خدمات اپتومتری که در دسترس آنها قرار می‌گیرد، استفاده کنند و بدین شکل می‌توان با انجام معاینات زود هنگام و درمان‌های پشگیرانه از بروز بیماری‌های حاد چشمی در جامعه جلوگیری کرد.


صادقپور تصریح کرد: در حال حاضر بیمه‌ها به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و تنها بعضی بیمه‌های خصوصی با اپتومتریست‌ها قرار داد دارند و خدمات اپتومتری را به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهند، ولی متاسفانه بیمه‌های پایه که شامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت است، تا‌کنون قراردادی با اپتومتریست‌ها منعقد نکرده‌اند و تلاش زیادی توسط تشکل‌های اپتومتری تا امروز انجام شده است ولی بیمه‌ها تمایلی نشان نداده‌اند.


وی ادامه داد: امیدواریم بیمه‌ها به این نتیجه برسند که عقد قرارداد با اپتومتریست‌ها هم به سود خودشان و هم به نفع سلامت مردم است، چرا که با حمایت بیمه‌ها ارائه خدمات بینایی و چشم توسط اپتومتریست‌ها در مقایسه با سایر گروه‌های پزشکی مشابه بسیار ارزان‌تر و در دسترس‌تر برای مردم انجام می‌شود.


صادقپور تاکید کرد: اگر خدمات اپتومتری تحت پوشش بیمه‌های اصلی قرار گیرند قشر زیادی از مردم دسترسی شان به خدمات بینایی سنجی و سلامت چشم آسان می‌شود و بسیاری از بیماری‌ها در کودکی و در سنین پایین مورد تشخیص زود هنگام قرار گرفته و در دراز مدت منجر به مشکلات شدید بینایی و حتی نابینایی فرد نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته