دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

آمار سوختگی در ایران ۸ برابر دنیا

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آمار سوختگی در ایران ۸ برابر میانگین جهانی است، گفت: پیشگیری و آموزش در کاهش این آمار بسیار مؤثر است.
کد خبر : 265357

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا،‌ محمد هادی ایازی در حاشیه افتتاحیه همایش سالیانه انجمن حمایت از بیماران سوخته در مرکز همایش های رازی، اظهارداشت: در نظام سلامت آن چیزی که بسیار مهم است مشارکت مردم است و اگر مشارکت مردم را داشته باشیم می توانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم و اقدامی را انجام دهیم که بیمار نشویم.


وی افزود: اتفاق، حوادث و مشکلاتی که با آنها مواجه هستیم یک بخش آن به خودمان برمی گردد که باید رعایت کنیم و بخش دیگر به دستگاه هایی برمی گردد که مسئول هستند و باید ایمنی در کارها را انجام دهند که متاسفانه الان هر دو بخش با مشکل مواجه هستند.
ایازی ادامه داد: آمار سوختگی در ایران 8 برابر متوسط دنیا است و این آمار نشان می دهد که باید رفتارهای ما و مسئولین ایمنی بخش باشد.


معاون وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که در حدود 350 هزار بیمار سرطانی داریم، افزود: حدود 100هزار نفر هر سال به تعداد این بیماران اضافه می‌شود.


ایازی با طرح این سئوال که چرا آمار بیماران مبتلا به سرطان در کشور رو به افزایش است، گفت: نکته مهم این است که ما دقت نداریم و رفتارهای پرخطر بروز می دهد و نتیجه اش بیماری هایی است که اتفاق می‌افتد.


وی اظهارداشت: در گذشته سالیانه 28 هزار مرگ و میر در حوادث ترافیکی داشتیم که طی سال های اخیر این وضعیت کنترل شده و به 16 هزار و 500 فوتی کاهش پیدا کرده است.
ایازی در عین حال به آمار بالای مصدومین حوادث ترافیکی اشاره کرد و افزود: در سال 333 هزار نفر در حوادث ترافیکی مصدوم می شوند که نیاز به بستری در بیمارستان ها دارند. یعنی حدود 5 هزار تخت بیمارستانی کشور در طول سال فقط به مصدومین ترافیکی اختصاص می یابد. لذا، همه ما باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا این اقدام پیشگیرانه شکل بگیرد و افراد بیمار نشوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته