دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1396 - 15:23

ترامپ اروپا را تهدید کرد

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا دیشب با انتقاد از اجحاف اروپا در حق آمریکا، صنعت خودروسازی اروپا را به وضع تعرفه‌های گمرکی جدید بر محصولات عرضه شده در بازارهای کشورش تهدید کرد.
کد خبر : 265329

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه العربیه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا دیشب (3 مارس 2018) با انتقاد از اجحاف اروپا در حق آمریکا، صنعت خودروسازی اروپا را به وضع تعرفه‌های گمرکی جدید بر محصولات عرضه شده در بازارهای کشورش تهدید کرد.


رئیس‌ جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتی که کشورهای اتحادیه اروپا تعرفه‌های گمرکی محصولات شرکت‌های آمریکایی را بالا ببرند، خودروهای ساخت اروپا را برای عرضه در بازارهای آمریکا، مشمول تعرفه‌های گمرکی خواهد کرد.


ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «در صورتی که اتحادیه اروپا تعرفه‌های گمرکی محصولات شرکت‌های آمریکایی را بالا ببرد، در حالی که در حال حاضر نیز سطح این تعرفه‌ها بالاست، به سادگی خودروهایشان را که به رایگان وارد کشور ما می‌شود، مشمول مالیات خواهیم کرد.»


او توضیح داد که اروپایی‌ها کاری می‌کنند که فروش خودروهای ساخت آمریکا در بازارهای اروپا غیرممکن شود، این در حالی است که خودروهای ساخت اروپا بدون تعرفه گمرکی وارد بازار آمریکا می‌شوند.


ترامپ به سیاست‌های تجاری اسلاف خود، که آنها را احمقانه خواند نیز انتقاد کرد و گفت که آمریکا سالانه 800 میلیارد دلار کسری بودجه دارد و این موضوع به دلیل سیاست‌های تجاری احمقانه‌ای است که آمریکا در قبال بسیاری از کشورها و از جمله کشورهای اتحادیه اروپا در پیش گرفته است.


او گفت: «فرصت‌های شغلی و اموال ما به کشورهای دیگر عرضه می‌شود. آنها از ما سوء استفاده می‌کنند و به نادانی رهبران ما می‌خندند؛ نه بیشتر و نه کمتر.»


در سوی مقابل سخنگوی پارلمان چین روز یکشنبه (4 مارس 2018) گفت که کشورش خواهان جنگ تجاری با آمریکا نیست.


جانگ یسوی در یک نشست خبری گفت: «چین خواهان جنگ تجاری با آمریکا نیست ولی اگر ایالات متحده کاری کند که به منافع چین لطمه بزند، چین دست بسته نخواهد ایستاد و اقدامات لازم در این زمینه را اتخاذ خواهد کرد.»


دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه (1 مارس 2018) گفت که برای حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، روی فولاد وارداتی 25 درصد و روی آلومینیوم وارداتی 10 درصد تعرفه گمرکی وضع می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته