دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1396 - 11:26

انتخابات پارلمانی ایتالیا آغاز شد

انتخابات پارلمانی ایتالیا امروز در حالی آغاز می‌شود که ائتلاف برلوسکونی و راست‌گرایان افراطی، عوام‌گرایان و چپ‌ میانه رقیبان اصلی آن هستند.
کد خبر : 265235

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، فعالیت‌های تبلیغاتی احزاب ایتالیایی برای انتخابات پارلمانی دیشب (3 مارس 2018) به پایان رسیده است و اکنون انتخابات پارلمانی ایتالیا آغاز شده است.
انتخابات پارلمانی ایتالیا امروز در حالی آغاز می‌شود که ائتلاف برلوسکونی و راست‌گرایان افراطی، عوام‌گرایان و چپ‌ میانه رقیبان اصلی آن هستند.


انتظار نمی‌رود هیچ حزبی در این انتخابات بتواند به اکثریت پارلمانی دست یابد.


ائتلاف سیلویو برلوسکونی، با حزب دست‌راستی و تندروی اتحاد شمال، و دو حزب کوچک‌تر، در حال حاضر جایگاه نخست نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص داده‌‌اند. با این وجود هنوز نشانه‌ای از این‌که این ائتلاف بتواند دست‌کم ۴۰ درصد آرای لازم برای تشکیل دولت را کسب کند، دیده نمی‌شود.


برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، به‌دلیل پرداخت رشوه و رابطه جنسی غیرقانونی، احکام قضائی دریافت کرده است و تا سال آینده به دلیل فرار مالیاتی نمی‌تواند عهده‌دار سمت نخست‌وزیری باشد. برلوسکونی که تاکنون ۴ بار نخست‌وزیر ایتالیا بوده است، از نخست‌وزیری آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا حمایت کرده است.
همچنین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جنبش ۵ ستاره، بزرگ‌ترین حزب واحد در پارلمان ایتالیا خواهد بود. رهبران جنبش ۵ ستاره با سیاست‌های انقباضی مخالف هستند و خواهان یافتن جایگزینی برای یورو، واحد پول ایتالیا هستند. آنها همچنین با واکسیناسیون اجباری مخالف هستند.


حزب دموکراتیک حاکم، جنبش پنج ستاره و لگا نورد، حزب مخالف مهاجرت در آخرین فعالیت تبلیغاتی خود وعده پیروزی را دادند. انتظار می‌رود حزب لیگ، که قبلا حزب لیگ شمالی (لگا نورد) نامیده می‌شد، در انتخابات موفق ظاهر شود.
اگر هیچ‌یک از احزاب نتوانند به حد نصاب برای تشکیل دولت برسند و قادر به ائتلاف با احزاب و گروه‌های دیگر نباشند، رئیس‌جمهوری ایتالیا، می‌تواند دستور تشکیل یک دولت موقت و برگزاری دوباره انتخابات را صادر کند.کارزار انتخاباتی هفته‌های گذشته با جنجال و درگیری میان هوادران راست افراطی و آنتی‌فاشیست‌ها همراه بوده است.
مساله مهاجرت و بی‌کاری مهم‌ترین موضوع‌های این انتخابات بوده‌اند. عمده احزاب وعده‌های بزرگی به هواداران داده‌اند اما عمل به این وعده‌ها در صورتی که دولت ائتلافی تشکیل شود، کار سختی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته