دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صدور حکم بازداشت سعید مرتضوی/شورای نگهبان مخالف همه پرسی نیست/سرشاخ خادم با سیاست

رسانه‌های مکتوب امروز یکشنبه 13 اسفند علاوه بر پرداختن به موضوعاتی از قبیل صدور حکم بازداشت مرتضوی، نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان و حواشی استعفای رسول خادم به سخنان جهانگیری درباره دهه شصتی‌ها و افزایش قیمت بلیت مترو نیز نگاه ویژه ای داشتند.
کد خبر : 265225

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، صدور حکم برای سعید مرتضوی، سخنان دیروز عباسعلی کدخدایی و حواشی ایجاد شده پیرامون استعفا چند روز قبل رسول خادم به صفحه اول روزنامه‌های امروز راه پیدا کرده است به همین منظور مروری بر آنها خواهیم داشت.


صدور حکم بازداشت سعید مرتضوی


میرمجید طاهری، وکیل مدافع اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی یکی از جان باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در سال 88 دیروز در مصاحبه با خبرگزاری‌های مختلف خبر از صدور حکم جلب برای سعید مرتضوی داد. این خبر در توسط تعدادی از رسانه‌های مکتوب روز یکشنبه پوشش داده شد. بطوری که روزنامه‌های آرمان و شرق عکس یک خود را به آن اختصاص دادند. و چند روزنامه‌ی دیگر هم در صفحه اول خود به این موضوع پرداختند.


آرمان؛ مرتضوی در برابر حکم جلب



بسیاری از رسانه‌‌های مکتوب امروز مانند شرق، جمهوری اسلامی، مردم سالاری، اعتماد، خراسان، ایران، بهار و تجارت صدور حکم جلب برای مرتضوی را با تیترهای مختلف پوشش دادند.


سخنان عباسعلی کدخدایی در نشست خبری


عباسعلی کدخدایی در نشست خبری روز شنبه به سوالات مختلف خبرنگاران در حوزه‌های گوناگون پاسخ داد اما سوالی مربوط به برگزاری رفراندوم و پاسخ کدخدایی به این سوال بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. این خبر به تیتر یک روزنامه های شرق و مردم سالاری تبدیل شد.


مردم سالاری؛ موافقت شورای نگهبان با همه‌پرسی



شرق؛ شورای نگهبان موافق همه‌پرسی



اما روزنامه خراسان به حاشیه ایجاد شده با تقطیع صحبت‌های کدخدایی در ویدئویی پرداخت.


خراسان؛ تقطیع صحبت‌های کدخدایی در یک ویدئو


روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن خبرنگاری از کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره همه‌پرسی و مسئله سیاسی کردن صحبت‌های رئیس جمهور در این‌باره و پاسخ شورای نگهبان پرسید و تنها این قسمت از پاسخ کدخدایی در فیلم موجود است که: «همه‌پرسی را سیاسی نکنید. شورای نگهبان موافق همه‌پرسی است.» در حالی که کدخدایی در پاسخ به این سوال علاوه بر این با بیان این‌که همه‌پرسی در دو اصل قانون اساسی بیشتر مطرح نیست، افزود: اصل ۵۹ و اصل ۱۷۷ قانون اساسی به همه‌پرسی اشاره دارد و به موجب اصل ۱۱۰، فرمان همه پرسی از اختیارات رهبری محسوب می‌شود.


روزنامه‌های تجارت، ابتکار، اعتماد، آرمانو بهار نیز صحبت‌های کدخدایی را با تیترهای مختلف و با محوریت همه‌پرسی در صفحه اول خود جای دادند.


انتشار دومین بیانیه‌ رسول خادم و تشریح اتفاقات اخیر کشتی


چند روز پس از استعفای رسول خادم که اتفاقا با مخالفت وزارت ورزش و جوانان همراه بود، وی با انتشار بیانیه‌ای به تشریح اتفاقات اخیر کشتی پرداخت. این دومین نامه خادم در 5 روز گذشته است. به نظر می‌رسد این موضوع برای روزنامه شهروند اهمیت زیادی داشته است که عکس اول خود را به را همراه با تیتر بیایید با هم ببازیم به رسول خادم اختصاص داده است.


شهروند؛ بیایید با هم ببازیم



بیاینه‌ی رسول خادم برای روزنامه های دیگر هم جذاب و مهم بوده است و روزنامه‌های کیهان، ایران، مردم سالاری، همدلی، قانون، بهار، جهان صنعت با تیترهای مختلف به این موضوع پرداخته‌اند.


روزنامه کیهان با تیتر طولانی و متفاوت « دنبال مسابقه دادن با نمایندگان رژیم صهیونیستی نیستیم به تأسی از سردار سلیمانی پیشاپیش ورزشکاران حرکت کنید» به این خبر پرداخت.


حاشیه‌های سخنان چند روز گذشته‌ی اسحاق جهانگیری در مورد دهه شصتی‌ها که با واکنش بسیاری از متولدین دهه شصت در فضای مجازی همراه بود هنوز تمام نشده است. و اسحاق جهانگیری را به واکنش واداشت که روزنامه اعتماد تیتر اول و عکس اول خود را به اسحاق جهانگیری اختصاص داده است. روزنامه آفتاب یزد و وطن امروز نیز به این موضوع پرداخته است.



جوان؛ ساختارشکنی با مدارس جام تا 2035


روزنامه جوان در گزارشی به پدیده مدارس جامع محیط‌زیستی یا «جام» پرداخته است. در قسمتی از این گزارش آمده است : «آموزش زندگی با حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه که در قالب تعامل با طبیعت ارائه می‌شود و نهادینه کردن پذیرش حیوانات به‌عنوان اعضای خانواده، حضور بی‌حجاب در فضای مدارس، ترویج و فراهم کردن شرایط اختلاط دختر و پسر از سنین پایین تا دبیرستان، خروج از برنامه درسی و پرورشی رسمی کشور، بی‌توجهی به اسناد بالادستی آموزش‌و‌پرورش کشور از جمله سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی و اشاره به آن در کنار اسناد یونسکو و منشور حقوق شهروندی مصوب دولت نمونه‌هایی از ساختار‌شکنی آموزشی و تربیتی در مدارس طبیعت است که با بهانه پرورش خلاقیت توجیه می‌شوند.»


خراسان؛ چند و چون کسب و کارهای نوروزی/آینده شفر در استقلال یا الهلال عربستان؟


با نزدیک شدن به عید نوروز و رونق کسب و کارهای نوروزی روزنامه خراسان در گزارشی به تولید و فروش سبزه و ماهی پرداخته است.


روزنامه خراسان با تیتر« قرارداد شفر را تمدید شده بدانید » در مصاحبه‌ای با رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال خبر از تلاش برای تمدید قرارداد این مربی برای سال آینده داد.


آرمان؛ گرانی ۱۵۰‌درصدی بلیت مترو؟!​


گمانه‌زنی‌ها درباره گرانی بلیت مترو در سال ۹۷ موجی از نگرانی را ایجاد کرده است. گرانی بلیت مترو استقبال از این وسیله حمل‌و‌نقل عمومی را به‌شدت کاهش می‌دهد، حال آنکه کلانشهر تهران بسیار آلوده و نیازمند رونق وسایل حمل‌و‌نقل عمومی است. روزنامه آرمان در گزارشی به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.


فرهیختگان؛ نوروز ۹۷ اسکان مدارس نداریم؟


با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و دوباره دغدغه خانواده‌ها و مسافران نوروزی جهت هزینه‌کرد در این ایام آغاز شد. وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم نیز روبه‌راه نیست و خانواده‌ها به دلیل افزایش قیمت‌های زیاد در تمام هزینه‌های زندگی خود سعی در صرفه‌جویی در هزینه‌کرد‌ها دارند. روزنامه فرهیختگان امروز یک گزارش به این موضوع اختصاص داده است تا ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته