دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1394 - 13:10
نخستین واکنش به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل؛

یعلون: تصمیم شورای حقوق بشر علیه اسرائیل «بیهوده» است

وزیر دفاع اسرائیل با انتقاد از تصمیم اتخاذشده به‌وسیله شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جنایات اسرائیل در نوار غزه، آن را اقدامی «پوچ و بیهوده» توصیف کرد.
کد خبر : 26515

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «مصری‌الیوم»، «موشه یعلون» وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست» گفت: دخالت شورای حقوق بشر سازمان ملل «کمدی سیاهی» است که ما آن را محکوم می‌کنیم.


براساس این گزارش، «یعلون» افزود: اسرائیل همچنان به حملات خود علیه گروه‌های تروریستی افراط‌گرا ادامه می‌دهد.


شورای حقوق بشر ملل متحد روز گذشته (جمعه) با اکثریت آرا به قطعنامه رسیدگی به جنایات علیه بشریت در بمباران‌های سال گذشته غزه و درگیری میان حماس و اسرائیل رای مثبت داد.


این قطعنامه خواستار رسیدگی به اتهام‌ها درباره وقوع جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جریان درگیری‌های سال گذشته میان حماس و اسرائیل است که در جریان آن صدها فلسطینی و شش شهروند اسرائیلی جان باختند.


در جریان درگیری‌های سال گذشته، غزه زیر بمباران ارتش اسرائیل قرار گرفت که در آن ۲۲۰۰ نفر که صدها غیرنظامی در میان آن‌ها قرار داشتند کشته شدند.


این قطعنامه درخواست کرده است که همه عوامل دخیل در جنایات جنگی رخ داده در نوار غزه در برابر اعمالشان پاسخگو باشند و همچنین به قربانیان این درگیری‌ها غرامت پرداخت شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته