دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1396 - 11:36

نشست اتحادیه عرب با موضوع «دخالت‌های ایران» برگزار می‌شود

فردا (یکشنبه) نشست اتحادیه عرب به ریاست عربستان و با هدف بررسی دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عرب در قاهره برگزار خواهد شد.
کد خبر : 264922

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری الیوم‌السابع، نمایندگان دائم اتحادیه عرب فردا (یکشنبه) در مقر این اتحادیه در قاهره نشستی را به ریاست عربستان برگزار خواهند کرد.


بررسی مقابله با دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی از اولویت‌های این جلسه عنوان شده است. تهدیدات مسلح شدن اسرائیل برای امنیت اعراب و صلح بین‌الملل نیز موضوع دیگر جلسه است.


فعال کردن طرح صلح عربی، آخرین تحولات بحران شهر قدس و تجاوزات اسرائیل در این شهر، ادامه شهرک‌سازی‌ها، ایجاد دیوار حائل، انتفاضه، اسیران و پناهندگان فلسطینی، اونروا (آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد)، امنیت ملی عرب در قاره آفریقا و حمایت از بودجه حکومت فلسطین از دیگر محورهایی است که در این نشست بررسی می‌شوند.


در بیانیه اتحادیه عرب آمده است: «نشست فردا به بررسی وضعیت سوریه، همبستگی با لبنان، بررسی تحولات یمن و لیبی، حمایت از صلح و توسعه در سودان و بررسی وضعیت عراق و راه‌های حمایت از این کشور اختصاص دارد.»


همچنین قرار است در نشست فردا ادعای «اشغال» جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی از سوی ایران بررسی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته