دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1396 - 09:14
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خبر داد؛

افزایش 40 درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری/ توجه دانشگاه‌ها به کارآفرینی یک دستور کار ملی است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از افزایش 40 درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری خبر داد و گفت: وزارت علوم 42 پارک علم و فناوری را تایید کرده و به آنان ردیف و بودجه مجزایی تخصیص داده است.
کد خبر : 264914

دکتر مسعود برومند در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور گفت: اگر به من بگویند آیا دانشگاه‌های ایران دارای چنین ظرفیتی هستند، می‌گویم بله این پتانسیل را دارند. البته توان همه دانشگاه‌ها به یک اندازه نیست و روند توسعه همانند قانون مزرعه می‌ماند؛ یعنی ابتدا باید کاشت انجام شود و مراقبت صورت بگیرد تا میوه‌ای به دست بیاید.


وی ادامه داد: باید همه الزاماتی که برای یک فضای کارآفرینی بیرون از دانشگاه‌ها وجود دارد داخل دانشگاه‌ها بیاید تا کارآفرینی به معنای واقعی کلمه اجرایی و عملیاتی شود.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه کارآفرینی فقط معطوف به دانشگاه‌ها نمی‌شود، افزود: وقتی صحبت از کارآفرینی به میان می‌آید ابتدا باید زیست بوم و اکوسیستم نوآوری کشور که کارآفرین در آن شکل می‌گیرد را از هر نظر تقویت کنیم.


برومند با بیان اینکه مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در ارتقای کارآفرینی دخیل هستند، گفت: آقای رئیس جمهور در جشنواره خوارزمی به درستی به موضوع کارآفرینی دانشگاه‌ها اشاره کرد و همه ما باید در مسیر ایجاد شغل و اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گام برداریم و در آن راستا برنامه‌ریزی‌هایی را تدوین کنیم.


وی تصریح کرد: توجه دانشگاه‌ها به کارآفرینی یک دستور کار ملی است که همه مسئولان به ویژه روسای دانشگاه‌ها باید به آن توجه جدی نشان دهند و ما هم باید زمینه اجرای این سیاست و برنامه را برای دانشگاه‌ها و دانشجویان فراهم کنیم.


افزایش 40 درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری


برومند درنظر نگرفتن بودجه مجزا برای پارک‌های علم و فناوری از طرف وزارت علوم را رد کرد و گفت: پارک‌های علم و فناوری که از وزارت علوم تاییدیه گرفته‌اند بودجه و ردیف جداگانه‌ای دارند. تا آنجایی که اطلاع دارم وزارت علوم 42 پارک علم و فناوری را تایید کرده و به آنان ردیف و بودجه مجزایی تخصیص داده است.


برومند ادامه داد: سال گذشته میزان بودجه برای پارک‌های علم و فناوری 100 میلیارد تومان بوده و امسال به 140 میلیارد تومان رسیده است. یعنی 40 درصد بودجه پارک‌های علم و فناوری برای فعالیت و کارهای پژوهشی افزایش یافته است و ما به این مسائل توجه جدی نشان دادیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته