دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1393 - 14:16
کمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا عنوان کرد

ثبت ۶ شرکت دانش‌بنیان در واحد زاهدان/ طرح سرمایه‌گذاری بسته‌بندی خرما واحد سراوان در مرحله بررسی

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از ثبت ۶ شرکت دانش‌بنیان در واحد زاهدان خبر داد و گفت: طرح سرمایه‌گذاری بسته‌بندی خرما واحد سراوان در مرحله بررسی است.
کد خبر : 2649

امین‌رضا کمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تشریح وضعیت واحدهای دانشگاهی استان متبوع خود اظهار کرد: در شورای اقتصادی استان سیستان و بلوچستان، طرح سرمایه‌گذاری پرورش مرغ مادر و جوجه‌کشی در واحد زاهدان در مرحله تدوین Bp است.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با توجه به تکمیل طرح جامع آموزشی استان و تحویل آن به سازمان مرکزی گفت: رشته‌های دانشگاهی که در سطح استان تا سال ۹۵-۹۴ مورد نیاز است نسبت به نیاز هر واحد و مرکز مشخص و اعلام شده‌ است، اکنون بیش از ۳۰ هزار دانشجو در ۲۵۳ رشته/ شهر در واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند.


کمالیان رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت بالا بردن کیفیت آموزشی و توسعه تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز جامعه دانست و بیان کرد: ستاد هماهنگی استان سعی بر آن داشته تا با ایجاد کارگروه آموزشی و دانشجویی متشکل از افراد باتجربه در امور آموزشی و دانشجویی، رشته‌های جدید و مورد نیاز منطقه را مشخص کرده و برای تصویب آن اقدام لازم را انجام دهد.


وی افزود: با توجه به قابلیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان توجه خاصی به تصویب رشته‌های جدید در حوزه زمین‌شناسی و معدن همانند زمین‌شناسی زیست‌محیطی انجام گرفته است.


کمالیان تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در استان را ۱۴ رشته دکتری و ۳۴ رشته کار‌شناسی ارشد عنوان کرد و افزود: هیچ یک از واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از سال ۹۳ زیان‌ده نبوده و با انجام طرح‌ها و فعالیت‌های پژوهشی و انعقاد قرادادهای پژوهشی با سازمان‌ها و ادارات برون دانشگاهی هزینه‌های واحد‌ها و مراکز کنترل شده است، در همین راستا راه‌اندازی چندین شرکت‌ دانش‌بنیان و یک مرکز رشد در واحدهای استان از راهکارهای مهم کنترل هزینه در این استان است.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف کنترل هزینه و درآمدزایی، طرح سرمایه‌گذاری بسته‌بندی خرما در واحد سراوان در مرحله بررسی Bp است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته