دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1397 - 00:34
هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال؛

جام قهرمانی پرسپولیس در دستان دایی/ رونمایی از استقلال شفر در سال جدید

هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر امروز در حالی آغاز می‌شود که همه نگاهها به ورزشگاه آزادی و دیدار پرسپولیس با سایپا است تا سرخپوشان بتوانند جشن قهرمانی خودشان را برگزار کنند.
کد خبر : 264860

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بعد از 20 روز تعطیلی از امروز آغاز می‌شود و تنور رقابت‌ها در سال جدید داغ خواهد شد.



نفت تهران - استقلال تهران/شفر روی ریل پیروزی


در اولین بازی سال جدید دو تیم نفت تهران و استقلال تهران به مصاف هم می روند. این بازی برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. استقلال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کند و رقابت تنگاتنگی هم با چند تیم دیگر دارد. در طرف مقابل نفت تهران هم که یکی از گزینه‌های سقوط است تلاش می‌کند تا در هفته‌های باقی‌مانده خودش را از جمع تیم های قعر جدول جدا کند.


استقلالی‌ها در اواخر سال 96 نتایج درخشانی کسب کردند و در آخرین بازی که در لیگ به میدان رفتند موفق شدند در دربی هشتادوششم از سد پرسپولیس بگذرند و با روحیه بالا قصد دارند هفته‌های آخر لیگ را ادامه دهند.


نفت تهران هم بعد از حضور هومن افاضلی روی نیمکت این تیم موفق شد با کسب چند نتیجه خوب وضعیتش در جدول را سروسامان دهد اما هنوز خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کند.



گسترش فولاد - صنعت نفت/مصاف کمالوند با یاران قدیمی


دومین بازی هفته بیست وششم لیگ بین دو تیم گسترش فولاد و صنعت نفت در تبریز برگزار می‌شود. این بازی هیجان زیادی برای دو تیم دارد به دلیل اینکه با 3 امتیاز اختلاف در جدول پشت سر هم قرار دارند و پیروزی گسترشی‌ها در این بازی می‌تواند جایگاه دو تیم را در جدول جابجا کند.


نکته مهم این بازی تقابل فراز کمالوند در قالب سرمربی صنعت نفت با تیم سابقش است. کمالوند که در فصول گذشته هدایت گسترش را بر عهده داشت برای اولین بار در این فصل در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف تیم سابقش خواهد رفت.


گسترش فولاد و صنعت نفت تقریبا خیالشان در جدول لیگ راحت است چون نه خطر سقوطی این دو تیم را تهدید می کند و در بالای جدول هم فاصله زیادی برای کسب سهمیه دارند و قطعا شانسی برای آسیایی شدن نخواهند داشت.



پرسپولیس - سایپا/جنک قهرمانی در آزادی


حساس‌ترین و مهمترین بازی هفته بیست وششم لیگ بین دو تیم پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. پرسپولیسی‌ها در حالی مقابل شاگردان علی دایی صف‌آرایی می کنند که با کسب پیروزی در این دیدار خیال خودشان را از قهرمانی در لیگ جمع خواهند کرد و می‌توانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. اتفاق خوشایندی که می‌توانست در اخرین بازی لیگ در سال 96 رخ دهد اما با شکست مقابل استقلال بالا بردن جام قهرمانی به سال جدید موکول شد.


اما در طرف مقابل علی دایی هم نگاه ویژه‌ای به 3 امتیاز این بازی دارد. سایپا که خودش را برای آسیایی شدن آماده می‌کند رقابت بسیار نزدیکی با تیم‌های فولاد، پارس جم، پیکان، استقلال و ذوب‌آهن دارد و از دست دادن امتیازات در هفته‌های پایانی مساوی با از دست رفتن آرزوهای این تیم است.


پرسپولیسی‌ها قصد دارند که با برد مقابل سایپا دومین قهرمانی متوالی خودشان در لیگ را در خانه مقابل هواداران جشن بگیرند تا خاطره تلخ آخرین بازی لیگ در سال گذشته را از ذهن هواداران خودشان پاک کنند و باید منتظر ماند تا ببینیم علی دایی و شاگردانش اجازه می‌دهند که امروز پرسپولیسی ها جشن قهرمانی را در آزادی برگزار کنند یا این جشن به هفته‌های بعد موکول می شود؟


سایر بازی‌های هفته بیست وششم لیگ فردا و پس فردا برگزار خواهد شد.



برنامه بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال



پنجشنبه 9 فروردین


نفت تهران - استقلال 15:00


گسترش فولاد - صنعت نفت 15:00


پرسپولیس - سایپا 18:45



جمعه 10 فروردین


سیاه جامگان - استقلال خوزستان 16:00


سپیدرود - پارس جنوبی 17:00


ذوب‌آهن - تراکتورسازی 17:30



شنبه 11 فروردین


پیکان - سپاهان 17:30


فولاد - پدیده 19:00


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته