دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1394 - 11:12
با انتخاب هیات مدیره اتاق سبز در واحد ایلام صورت گرفت؛

ورود دانشگاه آزاد اسلامی به عرصه حمایت و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی

به دنبال آتش‌سوزی‌های متعدد در عرصه‌های بکر منابع طبیعی و محیط زیست استان ایلام که معروف به عروس زاگرس است و حضور پررنگ مردم استان بخصوص دوستداران طبیعت در فرو نشاندن آتش، رئیس واحد ایلام با دعوت از اعضای هیات علمی و کارکنان، خواستار حضور پررنگ‌تر در عرصه حمایت از جنگل‌های زیبای زاگرس شد.
کد خبر : 26466

به گزارش خبرنگار آنا، در این راستا با فعال کردن انجمن "خانه سبز" دانشگاه و برگزاری انتخابات هیات مدیره این انجمن، گام مهمی در کمک به حفظ محیط زیست و عرصه‌های طبیعی برداشته شد.


انتخابات خانه سبز دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با حضور کارکنان و استادان برگزار شد و طی آن مهندس محمدرضا جعفریان عضو هیات علمی واحد ایلام به عنوان مدیر خانه سبز دانشگاه، حسین منصوری‌نصب از کارکنان واحد به عنوان دبیر، دارابیان از کارکنان واحد به عنوان مسئول آموزش، دکتر مومنی از اعضای هیات علمی به عنوان مسئول امور محیط زیست، کمالوند از کارکنان واحد به عنوان مسئول امداد و نجات، کاظم واسطی به عنوان روابط عمومی و خسروآبادی به عنوان مسئول ستاد بحران آغاز به کار کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در مراسم انتخابات هیات مدیره اتاق سبز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن رشته‌های تحصیلی متعدد در بخش کشاورزی، دامداری، دامپروری، جنگل و مرتع و... در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با انجام کارهای تحقیقاتی و علمی می‌تواند نقش مهمی در حفظ عرصه‌های طبیعی و محیط زیست داشته باشد.


دکتر شهریار عباسی بیان کرد: آتش سوزی‌های گسترده در یک ماه گذشته در استان ایلام باعث نگرانی مردم و مسئولان شد که الحمدلله با مشارکت بی‌نظیر مردم استان و مسئولان، این آتش سوزی‌ها مهار شد و امروز دانشگاه آزاد اسلامی بنا به رسالتی که بر عهده دارد با تمام توان در خدمت حفظ زیبایی‌های طبیعی و محیط زیستی ایلام به عنوان عروس زاگرس است و فعالیت‌های این انجمن کمک به دست‌اندرکاران این عرصه‌ها است.


وی گفت: در آتش‌سوزی‌های اخیر کارکنان و استادان واحد ایلام همپای مردم استان ایلام در فرونشاندن آتش‌سوزی‌ها کمک کردند و امروز با شکل‌گیری خانه سبز دانشگاه آزاد اسلامی با حضور پررنگ استادان، کارکنان و دانشجویان عرصه جدیدی از فعالیت دانشگاه آغاز شده است و این واحد دانشگاهی هم از لحاظ علمی و هم عملی به کمک عرصه‌های طبیعی و محیط زیست بکر استان خواهد آمد.


مهندس محمدرضا جعفریان مدیر اتاق سبز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز گفت: هدف از تشکیل این انجمن حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، عرصه‌های طبیعی و مدیریت آب و انرژی و ترویج کوهنوردی است.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته