دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1396 - 13:14
ظریف:

دوستی دو ملت ایران و کرواسی تاریخی است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته وارد کرواسی شده است، در نخستین دیدار خود با مقام‌های این کشور، با رئیس‌جمهوری کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 264580

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف با کولیندا گرابار کیتاروویچ، رئیس‌جمهور کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهوری کرواسی در این دیدار با بیان سفر رسمی خود به ایران گفت: «ما روابط سیاسی خوب و دوستانه‌ای داریم و آماده گسترش روابط خود با ایران هستیم. تجار کرواسی علاقه زیادی برای کار با همتایان ایرانی خود دارند، البته برخی مشکلات وجود دارد که امیدوارم به‌زودی به‌ویژه در بخش سرمایه گذاری میان دو کشور برطرف شود.»


کیتاروویچ گردشگری، صنایع غذایی، علوم و فناوری و پتروشیمی را از جمله زمینه‌های خوب همکاری میان دو کشور خواند.
در ادامه این دیدار ظریف گفت: «حضور شما در ایران فصل جدیدی در روابط دو کشور باز کرد. دوستی دو ملت ایران و کرواسی تاریخی است. در این سفر هیات تجاری بزرگی مرا همراهی می‌کنند که سومین هیات تجاری است که در یک سال اخیر به کرواسی آمده است و این خود نشانه علاقه مندی بخش‌های تجاری و کارآفرینی ایران برای همکاری با همتایان کروات است.»


وزیر امور خارجه کشورمان افزود: «ما آماده تقویت روابط اقتصادی هم‌طراز روابط سیاسی هستیم و برخی موانع موجود هم با تدبیر حل خواهد شد. ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی به‌ویژه نفت و گاز کرواسی باشد.»


ظریف درباره سایر زمینه‌های همکاری دو کشور نیز گفت: «در حوزه خودروسازی و قطعات اتومبیل و نیز در زمینه‌های فناوری‌های نوین و زیرساخت‌ها دو کشور می‌توانند همکاری‌های خود را توسعه دهند.»


وزیر امور خارجه درباره تهدیدات بین‌المللی تروریسم گفت: «در زمینه نگرانی‌های مشترک از جمله مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری دو کشور می‌توانند همکاری‌های نزدیک‌تری به صورت دوجانبه یا چندجانبه داشته باشند.»


دو طرف همچنین درباره موضوعات منطقه‌ای به‌ویژه اوضاع جاری در سوریه و یمن و افغانستان و نیز موضوعات بالکان رایزنی و تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته