دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1396 - 12:39
رئیس دپارتمان فنی فیفا مطرح کرد؛

حمایت از تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی/ کمک فیفا به رشد‌ تیم‌های پایه در ایران

رئیس دپارتمان فنی فیفا با بیان اینکه فوتبال ایران به لحاظ فنی، داوران و فوتبال پایه نیاز به آموزش‌دهنده قوی دارد، گفت: کمک فیفا به فدراسیون فوتبال ایران در خصوص فوتبال با ارزش است. و فکر می‌کنم پروژه بعدی فیفا در این خصوص مهم است؛ چرا که برای جوانان، فوتبال اولین عشق زندگی‌شان است.
کد خبر : 264560

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مارکو فان‌‌باستن در مراسم دیدار خانواده فوتبال با رئیس فیفا گفت: اولین بار است که به ایران آمده‌ام و تا الان که موفقیت‌های فوتبال ایران در بخش‌های ساحلی، ملی، فوتسال و صعود به جام جهانی را دیدم به عنوان یک هلندی آرزوی چنین موفقیت‌هایی را برای کشور خودم دارم.


وی با بیان اینکه به عنوان کسی که در فیفا کار می‌کنم، دوست دارم نصایح مثبتی برای فوتبال ایران داشته باشم افزود: من به عنوان یک هلندی که فوتبال این کشور در حال حاضر موفقیتی نداشته، وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم، می‌بینیم فوتبال پایه در تمام کشورها امکان پیشرفت داشته است. در مدرسه، خیابان و باشگاه‌ها باید فوتبال جریان داشته باشد. مهم است کشوری مثل ایران درها را برای فوتبال بازی کردن دختران و پسران باز کند. دخترانی که می‌خواهند از فوتبال لذت ببرند، با داشتن استعدادهای خوب بانوان ایرانی در این ورزش، رشد خواهد کرد.


سانباستن افزود: فوتبال اجازه رویاپردازی به بچه‌ها را می‌دهد که فکر کنند که در آینده چقدر خوب می‌توانند باشند، پس برای بازیکنان نوجوان، دیدن ستاره‌ها و اسطوره‌ها مهم است تا بتوانند رویاپردازی کنند و در آینده تبدیل به ورزشکاری بزرگ شوند. این می‌تواند یکی از قوی‌ترین انگیزه‌ها برای بازیکنان جوان باشد. وقتی من در خانه بازی یوهانکرایوف را می‌دیدم خیلی برایم الهام‌بخش بود؛ این مهم‌ترین فاکتور است که چطور قدرت رویا پردازی را به بازیکنان جوان می‌دهیم.


وی افزود: باز هم تاکید می‌کنم این بستر را برای جوانان فراهم کنیم تا در باشگاه‌ها در تمامی رده‌ها شاهد پیشرفت باشیم. اینجاست که فیفا نقش مهمی را به عنوان نهاد اول فوتبال به فدراسیون‌ها از جمله ایران می‌دهد. اینجا نقش فیفاست که کمک می‌کند به سرمایه‌گذاری لذت بردن از فوتبال، امروز که در جمع بزرگان فوتبال ایران حضور دارم شرایط فوتبال پایه در کشور شما بسیار هماهنگ است. گزارشی که در مورد موفقیت‌های اخیر ارائه شده نشان دهنده علاقه‌تان به فوتبال است. ولی موضوع دیگری هم هست که در برخی سطوح نیاز به آموزش دهنده از لحاظ فنی، داوران و ... است.. فکر می‌کنم در تمام حوزه‌های مختلف فیفا می‌تواند کمک کند پس کمک به فوتبال پایه مثل فدراسیون فوتبال ایران با ارزش است. فکر می‌کنم پروژه بعدی فیفا مهم است چرا که برای جوانان، فوتبال اولین عشق زندگی‌شان است. فوتبال زمانی اهمیت پیدامی‌کند که شما بتوانید از آن لذت ببرید. فوتبال بزرگسالان در کنار فوتبال پایه ترقی می‌کند بسیار مهم است حضور در جمعی که هدف‌شان رشد فوتبال است.


سانباستن در پایان خاطر نشان کرد: جا دارد در اینجا آرزوی بهترین‌ها را در جام جهانی برای تیم ملی ایران داشته باشم آرزو می‌کنم که موفق باشید. من یکی از حامیان تیم ملی ایران در روسیه خواهم بود البته که با اسپانیا، پرتغال و مراکش صعود به مرحله بعد آسان نیست ولی مطمئن هستم اتفاقات و احتمالاتی برای رخ دادن وجود دارد. من انگیزه بالای‌تان را می‌شناسم و منتظر اتفاقات غیر منتظره فوتبال ایران در روسیه هستم.


انتهای پیام/

برچسب ها: دربی فیفا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته