دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1396 - 11:49
رئیس فیفا در دیدار با اهالی فوتبال:

حق پخش تلویزیونی باید به باشگاه‌ها پرداخت شود/ تمایل فیفا برای ارتقای روابط با ایران

رئیس فیفا با بیان اینکه وقتی می‌شنوم حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها در ایران داده نمی‌شود، متعجب می‌شوم، تاکید کرد: امیدوارم مسئولان تصمیم‌ساز در مورد حق پخش تلویزیونی این کار را در آینده انجام دهند و باشگاه‌ها به حق پخش تلویزیونی‌شان برسند.
کد خبر : 264542

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در مراسم دیدار خانواده فوتبال با رئیس فیفا گفت:‌ ایران تنها کشور 5 ستاره در فوتبال و فوتسال، کشوری با عظمت فراوان با تاریخی کهن است دوست عزیزم مهدی تاج دوستان عزیز فوتبالی‌ام دراین مراسم مردم عزیز ایران افتخار بزرگی است که درایران هستم در کشوری که فوتبال در آن زندگی می‌کند برای اینکه فوتبال در وجود تمامی شما حضور دارند و امنیت در فوتبال حفظ می‌شود.


وی ادامه داد: از آنجایی که در کنار خانواده بزرگ ایرانم اجازه دهید صحبت‌هایم را این گونه در ابتدا شروع کنم در آغاز از اعماق قلبم برای کارهایی که برای فوتبال انجام می‌دهید تشکر می‌کنم. تمام ساعت‌ها و تلاش‌هایی که می‌کنید با ارزش است چرا که باعث می‌شود مردم ایران فوتبال بازی کنند همچنین به من اجازه دهید تشکر کنم از اسطوره‌های فوتبال ایران آنهایی که نقش شایانی در 5 ستاره شدن فوتبال ایران داشتند. باید همه با هم موافق باشیم ستاره‌ها کسانی هستند که در زمین حضور دارند و ما به عنوان روسای فوتبال مقدمات درخشش آنها را فراهم می‌کنیم پس تشکر از سوی ما از اسطوره‌ها است.


اینفانتینو اظهار کرد: همچنین مایلم تشکر از خانواده و مردم فوتبال ایران داشته باشم؛ در ابتدا برای سرمایه‌گذاری در فوتبال بانوان، نماینده‌هایی از فوتبال بانوان امروز در مراسم ما حضور دارند. و من نمی‌دانم که بیش از 23 هزار بازیکن ثبت شده فوتبال داریم برای اینکه فوتبال‌تان راز موفقیتش را بداند من تلاش‌های شما را در فیلمی که درابتدای مراسم پخش کردید دیدم و متوجه شدم که چقدر به بانوان ارزش می‌دهید. برای کشوری مثل ایران خیلی کارها می‌شود کرد .پس درخواست من از شما این است که فوتبال را بیش از این که هست، توسعه دهید. به خاطر اینکه ما به فوتبال اهمیت می‌دهیم و حداقل اینکه می‌دانم 50 درصد جمعیت ایران فوتبال بازی می‌کنند.


رئیس فیفا در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین اجازه دهید تبریک بگویم به مردم ایران به خاطر دستاوردهای چشمگیری که در فوتبال به دست آورده‌اند شما تنها کشوری هستید که 5 ستاره در فوتبال دارید که فدراسیون‌تان 5 ستاره دارد و این موضوع نشان می‌دهد موفقیت در فوتبال ایران را و اینکه چگونه موفق شدید بالاتر از تمامی کشورهای فوتبال دنیا در تمامی مسابقات در رده‌های فوتبال بزرگسالان جوانان، نوجوانان، فوتسال و فوتبال ساحلی به جام‌های جهانی راه پیدا کنید.


وی تاکید کرد: ایران 5 بار به جام جهانی رفته و این بار به عنوان سومین تیم دنیا به جام جهانی رسیده است، در حقیقت به عنوان دومین تیم پس از برزیل چون روسیه به عنوان میزبان پیش از این حضورش در جام جهانی مسجل شده بود.


اینفانتینو اضافه کرد: بار اول که سفر کردم به ایران دو سال پیش بود هنوز رئیس فیفا نشده بودم و به عنوان یک کاندیدا تلاش می‌کردم تا رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شوم قصد داشتم از دو سال پیش تا به امروز که به ایران بازگشتم رشد فوتبالی‌تان را حس کردم پس از بازدید قبلی که از ایران داشتم اولین اتفاقی که رخ داد این بود که من رئیس فدراسیون فوتبال شده‌ام ولی اتفاق دیگر 5 صعود موفق ایران به جام‌های جهانی فوتبال بوده است پس می‌توانم بگویم همه چیز برای ایران خوب پیش رفته است به عنوان رئیس فیفا می‌خواهم که فوتبال را در ایران قدرتمند و با صلابت ادامه دهید تا به قدرت قاره آسیا و خودتان در جهان اضافه کنید.


اینفانتینو افزود: وقتی می‌شنوم حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها در ایران داده نمی‌شود، متعجب می‌شوم شبکه‌های تلویزیونی نقش مشخصی دارند فوتبال دارای مسئولیت اجتماعی بیشتری است نگاهی آماری به فوتبال مثل دربی امروز می‌گوید که حق پخش چقدر مهم است اگر ایران می‌خواهد جایگاه خود را در جهان حفظ کند حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها باید داده شود. چون در همه جای دنیا این موضوع انجام می‌شود. امیدوارم مسئولان تصمیم‌ساز در مورد حق پخش تلویزیونی این کار را در آینده انجام دهند و باشگاه‌ها به حق پخش تلویزیونی‌شان برسند چرا که در غیر این صورت متاسفانه این آخرین باری است که من به ایران می‌آیم؛ ما نباید اجازه دهیم این اتفاق در فوتبال ایران رخ دهد که باشگاه‌ها سهمی از پخش تلویزیونی نداشته باشند.


وی اضافه کرد: اجازه دهید به یک موضوع دیگر نیز اشاره کنم ما در دنیای فوتبالی زندگی می‌کنیم که برای همه چیز باید ارزش قائل شویم در دنیا درگیری‌ها و مناقشات سیاسی زیادی وجود دارد ولی اجازه دهید به طور شفاف بگویم سیاست باید از فوتبال جدا شود فوتبال برای مردم در اقصی‌ نقاط دنیا است در هر کشوری خیلی طبیعی است که مردم آن شهر و آن کشور بتوانند بازی‌های تیم‌شان را در شهرشان ببیند. همانطور که ایران باید این انتظار را داشته باشد در همه جای دنیا نیز باید چنین مساله‌ای را شاهد باشیم. هدف از فوتبال دوستی مردم است و اینکه آنها بتوانند از دیدن مسابقات فوتبال لذت ببرند ما اصول‌ها و ارزش‌های مهمی در فوتبال داریم شما می‌دانید تمام مسابقات اگر تماشاگری نداشته باشد اصلا تماشایی نیست بنابراین مردم دنیا حق دارند مسابقات رفت و برگشت را در کشور خودشان ببینند و مردم از دیدن مسابقات فوتبال دقت داشته باشند حائز اهمیت است که سیاست نباید در فوتبال دخالت داده شود باید از فوتبال حمایت و آینده آن را تضمین کنیم در آن صورت تک تک ما و فرزندان‌مان درایران و تمامی جهان می‌توانند فوتبال بازی کنند. درست است که اسطوره‌ها استعدادهای بزرگی دارند نظیر مارکو آنباستل که در این مراسم حضور دارد و الان در خدمت او هستیم ولی برای همه انسان‌ها و خود ما فوتبال در جریان و ما باید لذت ببریم نه فقط برای ورزش بلکه برای زندگی نیاز است. می‌آموزیم که چطور برنده و بازنده شویم یاد میگیریم به حریف و داور احترام بگذاریم یاد می‌گیریم وقتی ببازیم همیشه بازی بعدی برای جبران است. پس یاد میگیریم چطور به آرمان‌ها و موفقیت‌هایمان که قصد داریم در زندگی بیندیشیم.


اینفانتینو ادامه داد: پس تمام عزیزانی که اینجا هستند را ترغیب می‌کنم که بیش از گذشته به فوتبال بیندیشند.


اینفانتینو خاطر نشان کرد: امروز دربی بین استقلال و پرسپولیس است مسابقه‌ای که طرفداران زیادی در ایران دارد و همه میتوانند آن را از طریق تلویزیون ببینند؛ آرزو می‌کنم که دربی فوق‌العاده‌ای داشته باشیم. چون می‌دانم از 80 میلیون ایرانی 90 میلیون نفر این مسابقه را می‌بینند. جا دارد که به نکته دیگری هم اشاره کنم و آن اینکه من با دوست عزیزم مهدی تاج هماهنگ کردم تا امروز هر کدام طرفدار یکی از تیم‌ها باشیم و البته اسم این دو تیم را نمی‌گوییم. شما باید در جریان مسابقه متوجه شوید کدامیک از ما طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستیم.


وی در پایان گفت: ‌دوست دارم بگویم فیفا به ایران افتخار می‌کند و فیفا مایل است رابطه صمیمانه‌ای با ایران برقرار کند تا ایران به عنوان یکی از قوی‌ترین کشورها در فوتبال به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته