دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1394 - 10:47

اجرای طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی/5/ + تصاویر

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان در حال اجرا و برگزاری است.
کد خبر : 26450

استقبال چشم‌گیر از کارگاه تفسیر سوره حدید در واحد زاهدان


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی ضمن خدمت تفسیر سوره حدید ویژه کارکنان و اساتید گفت: این کارگاه با استقبال چشم‌گیر همراه بود.


دکتر مسعود اکبری‌زاده برگزاری کارگاه آموزشی در ماه مبارک رمضان را راهکاری مناسب برای ارتقای سطح علمی، معنوی و فرهنگی کارکنان و استادان برشمرد و عنوان کرد: کارگاه تفسیر سوره حدید ویژه کارکنان و اساتید از ابتدای ماه مبارک رمضان در واحد زاهدان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بیان کرد: آشنایی با تفسیر سوره‌های قرآن کریم تأثیر فراوانی در زندگی دارد و می‌تواند کمک زیادی به کارکنان و استادان برای تربیت نسل جوان داشته‌ باشد.


این مسئول افزود: کارگاه تفسیر سوره حدید از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام حمیدرضا آلوستانی مدرس اعزامی از قم مدرس این کارگاه است.


وی خاطرنشان کرد: برای این کارگاه آزمون کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی مجاز به ثبت‌نام در بخش بعدی خواهند بود.


برگزاری طرح قرآنی ویژه کارکنان در اهواز


چهارمین دوره آموزشی طرح «بهار قرآن در رمضان» ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار می شود.


این دوره که از سوی دفتر فرهنگ اسلامی واحد اهواز با هدف آشنایی کارکنان دانشگاه با معانی و مفاهیم آیات قرآن کریم در سالن اجتماعات اداری این دانشگاه در حال برگزاری است، اختصاص به تفسیر سوره مبارکه حدید دارد.


سوره حدید از سوره‌های مدنی و پنجاه و هفتمین سوره قران کریم که دارای 29 آیه است که به تشویق مؤمنان به انفاق در راه خدا و همچنین بیان معارفی مرتبط با اصول توحید، نبوت و معاد می‌پردازد.


بیش از 140 نفر از کارکنان واحد اهواز در این کارگاه آموزشی حضور دارند. این طرح همزمان با سراسرکشور از30خرداد ماه شروع و تاپایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد .


صدور گواهی شرکت در دوره به مدت 16 ساعت و اهدای هدایای فرهنگی از مزایای شرکت در این دوره قرآنی است.


همچنین به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، ختم نیم جزء قرآن کریم به همراه مسابقه به صورت روزانه با حضور قاریان برتر استانی و کشور با حضور کارکنان، اساتید و دانشجویان در مسجد پیامبر اعظم (ص) این دانشگاه برگزار می شود.


برگزاری چهارمین دوره طرح فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دولت‌آباد از برگزاری چهارمین دوره کارگاه آموزشی «رمضان، بهارقرآن» با موضوع تفسیر و حفظ سوره مبارکه حدید درطول ماه مبارک رمضان خبر داد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی است تا انسان از فضائل این کتاب آسمانی بهره ای بیشتر ببرد گفت: کارگاه تفسیر سوره مبارکه حدید با هدف ارتقای سطح معرفت و دانش استادان و کارکنان دانشگاه در حوزه معارف آسمانی و ملکوتی کلام الله مجید به ویژه آشنایی بیشتر با تفسیر آیات و بهره مندی از زلال وحی و رهنمودها و دستورات حیات بخش این کتاب آسمانی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام احمدرضا شاه سنایی با تشکر از حسن انتخاب حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به جهت انتخاب سوره مبارکه حدید برای کارگاه تفسیر در ماه مبارک رمضان افزود، در فضیلت این سوره از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمده است: هر کس سوره حدید را قرائت کند از کسانی است که به خدا و رسولش ایمان آورده است.


وی اظهار کرد: برنامه‌های مدون معاونت فرهنگی توانسته نظم بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی داده و اثربخشی فعالیت‌ها را در دانشگاه افزایش دهد .


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دولت‌آباد منبع این کارگاه را کتاب تفسیر نور استاد قرائتی بیان کرد و افزود: پس از پایان دوره و شرکت در آزمون که به صورت تستی برگزار می‌شود، صدور گواهی دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی با عنوان آشنایی با تفسیر سوره حدید به مدت 16 ساعت برای شرکت کنندگانی که حداقل 50 درصد از نمره آزمون را احراز کنند، انجام خواهد شد.


برگزاری چهارمین دوره طرح فرهنگی رمضان بهار قرآن در واحد دامغان


یک دوره کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر قرآن کریم (تفسیر سوره حدید) در قالب چهارمین دوره طرح فرهنگی رمضان بهار قرآن در مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دامغان و مدرس دوره تفسیر سوره حدید بیان کرد: (رمضان) در لغت از (رمضاء) به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانیدن است. چون در این ماه گناهان انسان بخشیده مى‌شود، به این ماه مبارک رمضان گفته‌اند. قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیارى دارد، در روایات اسلامى، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است، چنان که امام باقر(ع) مى‌فرماید: هر چیزى بهارى دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.


حجت‌الاسلام اسماعیلی کریزی گفت: نظر به ثواب قرائت قرآن در این ماه عزیز، اعضای هئیت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز ظهر و عصر به تلاوت آیات نور در محفل انس با قرآن می‌پردازند و در پی آن نیز در قالب بخشنامه فرهنگی طرح رمضان بهار قران با کارگاه تفسیر سوره حدید در خدمت همکاران هستیم.


اسماعیلی درباره فضیلت و خواص قرائت سوره حدید گفت: در رابطه با ثواب قرائت این سوره همین بس که در سخنی از امام صادق علیه‌السلام آمده است: هر کس سوره حدید و مجادله را در نمازهای واجب خود بخواند و بر انجام آن مداومت کند، خداوند او را تا زمان مرگش هرگز عذاب نمی‌کند و نه خودش و نه خانواده اش هیچ گونه بدی، نمی بیند و هیچ فقر و نیاز شدیدی به او نمی‌رسد.


اجرای طرح «رمضان ،بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم
​همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با حضور کارکنان و اساتید در حال برگزاری است.


این کارگاه آموزشی به همت معاونت فرهنگی اجتماعی تا اواخرماه مبارک ​رمضان از سوی حجت الاسلام دکتر علی اصغر تجری برگزار می‌شود.


از اهمیت سوره حدید می توان به روایت گوهر بار حضرت امام سجاد (ع) اشاره کرد که فرمودند:خداوند می دانست که در آخر الزمان گروهی ژرف اندیش خواهند آمد، لذا سوره توحید وآیاتی از سوره حدید را نازل کرد (تا مردم، خدا را بهتر بشناسند) وهر کس غیر از این صفات را برخدا بپذیرد،هلاک می شود.
آیات سوره حدید،علاوه بر تحکیم پایه های عقیدتی ،به دستوراتی در زمینه های اجتماعی وحکومتی می پردازد ودر آیات اول ،حدود بیست صفت از صفات الهی را مطرح کرده است.


عظمت قرآن، اوضاع مومنان و منافقان در قیامت، سرنوشت اقوام پیشین، انفاق در راه خدا و برای رسیدن به عدالت اجتماعی، انتقاد از رهبانیت و انزوای اجتماعی، موضوعاتی است که این سوره به آنها پرداخته است .


کارکنان واساتید ضمن شرکت دراین کارگاه به مدت 16 ساعت با تفسیر سوره حدید در مسجد الرسول (ص) دانشگاه آزاد اسلامی استان قم آشنا می شوند که در پایان پس از موفقیت در آزمون به افراد برتر هدایایی اهدا و سایرین نیز از مزایای ساعات حضور در کلاس آموزشی بهره مند می‌شوند.


منبع تفسیر سوره حدید از کتاب تفسیر نور، نوشته حجت الاسلام محسن قرائتی است.


برگزاری کارگاه تفسیر سوره مبارکه حدید در واحد جویبار


به همت دفتر فرهنگ اسلامی به ‌مناسبت ماه رمضان کارگاه تفسیر سوره مبارکه حدید با حضور اساتید و کارکنان واحد جویبار برگزار می شود.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد جویبار اظهار کرد: کارگاه تفسیر سوره حدید در قالب چهارمین دوره طرح تفسیر قرآن کریم در ماه رمضان با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی با ارتقای بعد معنوی دانش استادان و کارکنان این دانشگاه و بهره‌مندی بیشتر از فیوضات این ماه عزیز برگزار می شود.


حجت‌الاسلام قلی‌پور افزود: این کارگاه تا پایان ماه رمضان به‌طول می‌انجامد و برای تمامی شرکت‌کنندگان گواهینامه کارگاه آموزشی به مدت 16 ساعت صادر و آزمون این مسابقه مردادماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد و به 3 نفر از برگزیدگان برتر هرگروه در واحد جوایز نقدی اهدا خواهد شد.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد جویبار گفت: همچنین در این ماه مبارک برنامه محفل انس با قرآن‌ کریم با حضور اساتید و کارکنان هر روزه بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود.


اجرای طرح رمضان، بهار قرآن با موضوع سوره حدید در واحد ملایر


همزمان با ماه پر خیر و برکت رمضان ماه میهمانی خداوند و ماه نزول کلام وحی و به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش استادان و کارکنان دانشگاه به ویژه آشنایی بیشتر با تفسیر آیات قرآن کریم و رهنمودها و دستورات حیات بخش قرآن کریم، به همت کانون قرآن و عترت حوزه معاونت فرهنگی و اجتمایی واحد ملایر با همکاری دفتر توانمند سازی نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ملایرچهارمین دوره طرح قرآنی رمضان ،بهار قرآن با موضوع تفسیر سوره حدید و با حضور استادان و کارکنان در سالن اجتماعات استاد شهریار این واحد دانشگاهی برگزار می شود.


مسئول برگزاری کارگاه تفسیر قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی ملایرگفت: در این دوره ثبت نام از کارکنان و استادان علاقه‌مند برای شرکت در طرح به صورت حضوری از سوی دفاتر کانون قرآن و عترت حوزه معاونت فرهنگی و اجتمایی در این حوزه صورت پذیرفت .


دکتر سید حمید مهدیون با عنایت به اینکه این طرح در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، افزود: کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر سوره مبارکه حدید از تاریخ 30 خرداد ماه 94 تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه قبل از اقامه نماز ظهر و عصر با تدریس اساتید حجت‌الاسلام شمس و استاد مسعود کریمی در سالن اجتماعات استاد شهریار واحد ملایر در ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان با حضور استادان و کارکنان دانشگاه برگزار می‌شود.


در پایان دوره و پس از برگزاری آزمون به عزیزانی که 60درصد امتیاز را کسب کنند، 16 ساعت گواهی کارگاه آشنایی با تفسیر سوره حدید و همچنین به نفرات برتر هدایایی تقدیم می‌شود.


برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید ویژه ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب


کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید با حضور کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در ایام ماه مبارک رمضان در نمازخانه مرکز برگزارمی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب گفت: ماه رمضان ماه همنشینی با قرآن و انس با کلام وحی است، ماهی است که قرآن برای راهنمایی مردم و نشانه‌های هدایت و فرق میان حق و باطل درآن نازل شده است. وی افزود: چهارمین دوره طرح قرآنی – فرهنگی «رمضان بهار قرآن»در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در این واحد دانشگاهی با شکوه هرچه تمامتر با حضور مسئولان، کارکنان و اساتید برگزار می‌شود. وی گفت: این طرح به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش استادان و کارکنان دانشگاه در حوزه فرهنگ و معارف آسمانی و ملکوتی کلام الله مجید به ویژه آشنایی بیشتر با تفسیر آیات و بهره مندی از زلال معارف ورهنمودها و دستورات حیات‌بخش قرآن کریم است .


دکتر فرهان گل کارمنش افزود: این مراسم در ماه مبارک رمضان همه روزه پس از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه برگزار می شود. همچنین جزء خوانی قرآن، ادعیه ماه مبارک رمضان و بیان احکام شرعی بعد از نماز جماعت، از جمله برنامه‌هایی است که در این ماه پر فیض و برکت در حال اجرا است.


گل کارمنش تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تقویت و تعالی مبانی دینی و احکام اسلامی و همچنین گسترش مفاهیم و تعالی قرآنی و تاثیر آن بر روابط اجتماعی، گام‌های بسزایی در ماه میهمانی خدا برداریم.


وی ترویج قرائت قرآن، ایجاد انس و الفت بین مردم با تکیه بر تقویت ارزش‌های دینی و اسلامی و پاسداشت مراسم و مناسبت‌های مذهبی، ارتقای نشاط معنوی قشر فرهیخته با رویکرد ارتقای فرهنگ فضاهای دینی را از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم‌ خواند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته