دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تاکید نماینده اقلید در مجلس:

جدا شدن سهم بیمه درمان، موجب امنیت خاطر کارگران می‌شود

نماینده اقلید در مجلس تاکید کرد: مصوبه مجلس در راستای جدا کردن سهم درمان مشمولان بیمه تامین اجتماعی سبب ایجاد امنیت خاطر در آنان می‌شود، زیرا در زمان وقوع سانحه، بیماری یا هر حادثه دیگری، اطمینان دارند تحت حمایت درمانی هستند.
کد خبر : 264482

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حسین افضلی در گفتگویی با تاکید بر این که بحث بهداشت و درمان، جز مواردی است که نباید در مورد آن ریسک کرد، افزود: مشابه مصوبه مجلس هم اکنون در بسیاری از کشورها اجرا می شود. در صورتی که با برنامه ریزی اجرا شود، بسیاری از مسائل کارگران را که درآمد بالایی ندارند، مرتفع می کند، زیرا معتقدیم قشر کارگر از هر جهت باید مورد حمایت قرار گیرد.


وی ادامه داد: زمانی که در جامعه این احساس بوجود آید که کارگران عزیز از هر حیث تحت حمایت های گوناگون هستند، این مساله در جوانان ایجاد انگیزه می کند تا به فعالیت های مرتبط با کارگری گرایش پیدا کنند و این تصور در آنان از بین می رود که کارگران و مسائل آنان مغفول مانده است. بنابراین باید تلاش کنیم تا بودجه و اعتبار لازم را به حوزه کارگری تخصیص دهیم.


عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تلاش های برخی برای تحریک جامعه کارگری و جلوگیری از جداشدن سهم درمان مشمولان بیمه تامین اجتماعی گفت: قطعا کمیسیون های بهداشت و درمان و صنایع مجلس، توجه ویژه ای به حقوق کارگری دارند و در زمان تصویب هر مصوبه ای نه تنها مصوبه مربوط به کارگران، بلکه تمام جوانب امر را در نظر می گیرند. تصور نمی کنم خرد جمعی معطوف به این موضوع باشد که از امکانات کارگری سوء استفاده کنند. با این حال اگر مدافعان حقوق کارگری احساس می کنند حق کارگر در حال مخدوش شدن است و لازم است شفاف سازی های بیشتری انجام شود، قطعا مجلس به این امر توجه خواهند کرد.


افضلی تاکید کرد: فضای مجلس بگونه ای است که حمایت از کارگر از اولویت های آن است و هر امری از سوی جامعه کارگری از سوی مجلس قابل پیگیری است تا حقی از کارگران زایل نشود.


منبع: سلامت آنلاین


انتهای پیام/

برچسب ها: کارگران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته