دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

در ۲۰ هفته سه سال جوان‌تر شوید!

برخی تحقیقات نشان داده افراد با انجام ورزش صورت به مدت ۲۰ هفته، سه سال جوان‌تر خواهند شد. به‌نظر شما آیا این ادعا حقیقی بوده و چنین چیزی ممکن است؟
کد خبر : 264469

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، اگر ورزش برای قلب و سایز دور کمرتان خوب است، آیا برای صورت هم می‌تواند مفید باشد؟ بله، بعضی از محققان و متخصصان پوست در ایالت شیکاگو، این گفته را تأیید می‌کنند. محققان بر این باورند که ورزش‌ها و تمریناتی که عضلات صورت را درگیر می‌کنند، بعد از کمی تکرار، سبب قوی‌تر شدن عضلات شده و گونه‌های افتاده را اصلاح می‌کنند؛ همچنین باعث می‌شوند تا صورتتان جوان‌تر از قبل به‌نظر برسد.


منظور از ورزش صورت چیست؟


یعنی باید برای پر شدن خطوط خنده روی صورتمان، از تردمیل استفاده کنیم یا برای از بین بردن خطوط روی پیشانی، ورزش کیک‌بوکسینگ انجام دهیم؟! سایت فیتامین در این مقاله به بررسی همه این موارد خواهد پرداخت. طبق تحقیقات و یافته‌های دانشمندان، اثبات خواهد شد که آیا چنین چیزی ممکن است یا خیر؟! پس تا پایان با ما همراه باشید.


در ۲۰ هفته، سه سال جوان‌تر شوید


ابتدا به‌سراغ نتیجه تحقیقی که در مجله درماتولوژی JAMA نیز به چاپ رسید می‌رویم. در این مطالعه ۲۷ زن ۴۰ تا ۶۵ ساله به مدت ۵ ماه مورد بررسی قرار گرفتند که البته تنها ۱۶ نفر از آنها تا انتهای آزمایشات با این تیم دانشگاهی همراهی کردند. در آغاز، این ۲۷ نفر در جلسات ۹۰ دقیقه‌ایِ آموزش ورزش صورت، که توسط مربی یوگا انجام گرفت، شرکت داشتند تا از صحت انجام حرکات توسط این نمونه آزمایشی اطمینان حاصل شود.


بعد از اتمام دوره آموزشی، تمامی این افراد خودشان به‌تنهایی برنامه را ادامه می‌دادند. برای ۸ هفته اول به‌صورت منظم هر روز ورزش صورت انجام داده و در ۱۲ هفته انتهایی، یک‌روز درمیان تمرینات را دنبال می‌کردند.


برای ثبت اتفاقات و تغییرات در حین انجام تمریناتشان عکس گرفته می‌شد. تا سه مرتبه، یکبار در ابتدای آزمایش، هفته هشتم و هفته بیستم تصاویر مربوط به این ۲۷ نفر شرکت‌کننده را با دوربین کیفیت بالا ثبت کند.


در مرحله انتهایی تمامی این تصاویرِ گرفته شده در سه مرحله، توسط متخصصان پوست مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در این روند مطالعاتی، متخصصان، ۱۹ نقطه مختلف از پوست که معمولاً در تشخیص سن پوستی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد را به دقت بررسی می‌کنند تا سن واقعی شخص در تصاویر را برطبق استانداردهای جهانی مشخص کنند.


طبق نتایج به‌دست آمده از تحلیل تصاویر، میانگین سن شرکت‌کنندگان در این آزمایش، در تصاویر ابتدایی ۵۰٫۸ سال بوده است، اما در تصاویر هفته هشتم، سن این تصاویر به ۴۹٫۶ کاهش یافته بود و به‌طور شگفت‌انگیزی در هفته ۲۰ام میانگین این سن به ۴۸٫۱ رسیده بود، این یعنی هر فردی حداقل ۳ سال از زمان آغاز این تحقیق جوان‌تر شده بود.


چه تمرینی برای ورزش صورت بیشترین اثرگذاری را دارد؟


متأسفانه در تحقیقات صورت گرفته، همه افراد چندین ورزش متنوع برای صورت را امتحان می‌کردند و اینکه کدام‌یک از اینها اثرگذاری بیشتری داشته و زودتر صورت شما را جوان خواهد کرد، کاملاً مشخص نیست؛ ولی بیشتر این حرکات ورزشی صورت، جزء حرکات صورت یوگا بوده‌اند.


نکته مهم این است که با دانستن اسم حرکات به‌تنهایی و خواندن توضیحات آن نمی‌توانید حرکات را به‌درستی انجام دهید. برای این کار، حتماً لازم است که ویدئوی مربوط به حرکات را ببینید و یا حتی اگر ویدئوهای آموزشی فروشی موجود هست، حتماً خریداری کنید؛ زیرا این تمرینات، واقعا بدون نیاز به سوزن یا چاقوی جراحی معجزه می‌کنند. (فرم‌دهی چانه بدون نیاز به جراحی)


لطفاً واقع‌بین باشید


امروزه ورزش‌های صورت، به‌عنوان تکنیک‌های محبوبِ ضد پیری و چین و چروک شناخته می‌شود و هر روز هم مورد استقبال عده بیشتری قرار می‌گیرد. البته عده دیگری هم هستند که به کلی این نظرات را رد می‌کنند و معتقدند که فواید چنین تمریناتی چندان هم زیاد نبوده و عادی است، بنابراین باید واقع‌بین باشید و توقع تغییرات چشمگیری نداشته باشید.


پیشنهاد فیتامین


بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک و جوان‌تر شدن پوست، ترکیب تمرینات یوگای صورت و کرم‌های از بین‌برنده چین و چروک است. اگر هر دو اینها را با هم به‌کار ببرید، بدون شک نتایج قابل توجهی خواهید دید.


منبع: فیتامین


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته