دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1394 - 10:52

حمایت شورای حقوق بشر سازمان ملل از رسیدگی به جنایات جنگی در غزه

شورای حقوق بشر سازمان ملل در جلسه روز گذشته خود بر لزوم بازخواست همه عوامل دخیل در جنایات جنگی رخ داده در نوار غزه تاکید کرد.
کد خبر : 26443

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای حقوق بشر ملل متحد که عالی‌ترین نهاد رسیدگی به امور حقوق بشری در سازمان ملل متحد است با اکثریت آرا به قطعنامه رسیدگی به جنایات علیه بشریت در بمباران‌های سال گذشته غزه و درگیری میان حماس و اسرائیل رای مثبت داد.


براساس این گزارش، 41 عضو این شورا، روز گذشته (جمعه) به این لایحه رای مثبت دادند و این در حالی‌ است که پنج عضو دیگر رای ممتنع داده بودند و آمریکا تنها مخالف آن بود.


این قطعنامه خواستار رسیدگی به اتهام‌ها درباره وقوع جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جریان درگیری‌های سال گذشته میان حماس و اسرائیل است که در جریان آن صدها فلسطینی و شش شهروند اسرائیلی جان باختند.


در جریان درگیری‌های سال گذشته، غزه زیر بمباران ارتش اسرائیل قرار گرفت که در آن ۲۲۰۰ نفر که صدها غیرنظامی در میان آن‌ها قرار داشتند کشته شدند.


این قطعنامه درخواست کرده است که همه عوامل دخیل در جنایات جنگی رخ داده در نوار غزه در برابر اعمالشان پاسخگو باشند و همچنین به قربانیان این درگیری‌ها غرامت پرداخت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته