دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خیز بانک‌ها و بیمه‌ها برای خرید استقلال و پرسپولیس

همزمان با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، برخی شایعات مبنی بر حضور بانک‌ها و بیمه‌ها در این مزایده قوت گرفته‌است.
کد خبر : 2644

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، در پی انتشار برخی شایعات مبنی بر این که علی انصاری قصد دارد در مزایده خرید باشگاه استقلال شرکت کند، برخی رسانه‌ها نام یک شرکت بیمه‌ای را به عنوان خریدار باشگاه مطرح کردند.


در خبرها آمده بود شرکت بیمه رازی قصد دارد با پوشش مالی علی انصاری، باشگاه استقلال را خریداری کند. با این حال امروز روابط عمومی بیمه رازی اعلام کرد که این شرکت قصد خرید هیچ باشگاه ورزشی را ندارد.


در اطلاعیه این شرکت آمده‌است: اخیرا شایعاتی مبنی بر خرید باشگاه‌های ورزشی اعم استقلال یا پرسپولیس توسط بیمه رازی در برخی رسانه‌ها انتشار یافته است. بیمه رازی این موضوع را تکذیب و اعلام می‌کند که چنین قصدی نداشته و ندارد.


ضمن آن که مطابق آئین‌نامه سرمایه‌گذاری مصوب شورای عالی بیمه، چنین اجازه‌ای به شرکت‌های بیمه داده نمی‌شود و چنین هدفی در برنامه‌ها و سیاست‌های بیمه رازی نیست.


از سوی دیگر با وجود تاکید بانک مرکزی مبنی بر این که بانک‌ها دیگر نباید به بنگاه‌داری وارد شوند و از سوی دیگر مهلت سه ساله‌ای برای واگذاری بنگاه‌های تحت پوشش بانک‌ها تعیین شده‌است، شایعات دیگری مبنی بر ورود یک یا چند بانک به مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قوت گرفته‌است.


در این زمینه، معاون نظارت بیمه مرکزی هرگونه اظهارنظر درباره قانونی بودن یا نبودن سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در این دو باشگاه را به دریافت اطلاعات دقیق‌تر موکول کرد.


با این حال رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد که از نظر این سازمان منع قانونی برای حضور بانک‌ها یا بیمه‌ها در این مزایده وجود ندارد.


میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با تاکید بر این که ظاهرا بانک‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها محدودیت‌های خاصی دارند، گفت: البته من اشراف کاملی به قوانین بانکی ندارم، اما سازمان خصوصی‌سازی منعی برای این حضور قائل نیست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته