دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1396 - 15:47
دبیرکل جمعیت ایثارگران در گفت‌وگو با آنا:

«احمدی‌نژاد» حرف‌هایمان را نمی‌پذیرفت/ ترجیح منافع ملت بر افراد

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه احمدی‌نژاد تا زمانی که عملکرد خوبی داشت از او دفاع کردیم، گفت: حالا که رفتارش بر خلاف مصالح نظام شده به هیچ وجه از او دفاع نمی‌کنیم. ماحاضر نیستیم منافع ملت را به خاطر افراد رها کنیم.
کد خبر : 264393

جواد عامری در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، درباره رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد اظهارداشت: تغییر جزو ذات انسان است و ما در صدر اسلام هم افرادی مانند طلحه و زبیر را داشتیم که از خواص بودند ولی تغییر رفتار دادند و رویه‌شان عوض شد. بنابراین یکی از مسائلی که خواص و اولیاءالله در دعاهای خود مکررا بر آن تاکید دارند، این است که خداوند ما را عاقبت به خیر کند.


دبیرکل جمعیت ایثارگران با تصریح اینکه ما ابتدای انقلاب هم داشتیم افرادی را که از شاگردان امام خمینی (ره) بودند و در نهایت به جایی رسیدند که منافقین از آنها سوءاستفاده کردند، گفت: چیزی که من در ظاهر احمدی‌نژاد می‌بینم این است که او سال 84 با شعار عدالتخواهی وارد عرصه شد و به دنبال کمک به مردم بود. بسیار فعال بود و وزرایش هم انقلابی بودند و جهادی کار می‌کردند. فکر هم نمی‌کنم در دوران انقلاب هیچ دولتی به اندازه سال 84 تا 88 کار کرده باشد و ما در آن دوره بهترین عملکرد را داشتیم و آن روحیه را تقدیر و حمایت کردیم.


وی اضافه کرد: احمدی‌نژاد تا زمانی که در خط انقلاب کار می‌کرد و اصول خودش را فراموش نکرده بود مورد حمایت بود. بعضی اعتقاد دارند احمدی‌نژاد تغییر نکرده و از قبل هم همین رفتارها را داشت، ولی ظاهرسازی می‌کرد. بعضی دوستان در جلسات خصوصی مسائلی را در زمینه نافرمانی‌های او به ما متذکر می‌شدند و من یقین دارم حضرت آقا هم اینها را می‌دانستند. اما درسی که از رویه برخورد حضرت آقا با احمدی‌نژاد می‌گیریم اینکه تا زمانی که کسی خوب کار می‌کند، هر چند مشکل هم دارد، از او استفاده می‌کنیم. حضرت امام هم در مورد بنی‌صدر هم همینگونه رفتار کردند. تا زمانی که چهره‌ او کامل نمایان نشده بود، از اختیارات خودشان برای عزل بنی‌صدر استفاده نکردند.


عامری تاکید کرد: بیشترین ایرادهایی که از همان ابتدا به رفتارهای احمدی‌نژاد گرفته می‌شد از جانب دوستان ما آقای زاکانی، نادران و توکلی بود که بارها در مجلس به وی انتقاد می‌کردند. احمدی‌نژاد زمانی از اعضای جمعیت ایثارگران بود؛ اما هیچکدام از اعضای ایثارگران در کابینه او نبودند. چرا که از همان ابتدا به او نقد داشتیم و او نمی‌پذیرفت و اینگونه نبود که چون احمدی‌نژاد از اعضای ایثارگران بود، سکوت کنیم به دنبال حق و حقیقت نباشیم. ما اشکالات او را تشخیص دادیم و حرف‌هایمان را هم زدیم که نپذیرفت.


دبیرکل جمعیت ایثارگران با طرح این موضوع که بعضی می‌گویند درباره احمدی‌نژاد به حرف ما رسیدید، اظهارداشت: معتقدم کسانی‌که چنین سخنانی را می‌گویند اصلا کشورداری بلد نیستند. رای مردم باید حفظ شود حالا آن رای هر کس که باشد و در سال 88 کار شرعی انجام شد. کسی که ظاهر کارهایش در راه درست است باید با او کار کرد و ما عملکرد را می دیدیم و حمایت می‌کردیم. آقا هم تا زمانی احمدی‌نژاد را حمایت کردند که عملکردش خوب بود و زمانی که در ماجرای مشایی دیدند که فعلش خوب نیست واکنش نشان دادند.


وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد زمانی عملکرد خوبی داشت و از این عملکرد دفاع کردیم؛ خاطرنشان کرد: حالا که رفتارش بر خلاف مصالح نظام شده به هیچ وجه از او دفاع نمی‌کنیم. ما بر سر مصالح مردم و ولایت فقیه با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌ایم و حاضر نیستیم منافع ملت و آرمان‌های شهدا را به خاطر افراد رها کنیم. البته دلمان می‌سوزد؛ همانطور که حضرت امیر سال‌ها بعد از طلحه و زبیر به خاطر عاقبت به خیر نشدن آنها گریه کردند. اما امروز به هیچ وجه از عملکرد احمدی‌نژاد و رفتارهای ساختار شکنانه او دفاع نمی‌کنیم.


مشروح این گفت‌وگو روزهای آینده در همین صفحه منتشر خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته