دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1396 - 15:35
با امضای تفاهم‌نامه‌ای صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح ملی توانمندسازی دانش‌آموختگان دانشگاهی با همکاری وزارت علوم و سازمان فنی‌وحرفه‌ای

تفاهم‌نامه همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای و وزارت علوم در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال امضا شد.
کد خبر : 264385

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی میان سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای و وزارت علوم با حضور دکتر برومند، معاون پژوهشی وزیر علوم و دکتر پاک‌سرشت، رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای در اجلاس سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی به امضا رسید.


ارتقای شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی و استفاده حداکثری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.


براساس این تفاهم‌نامه سازمان فنی و حرفه‌ای متعهد به بررسی و تصویب نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل مشاغل مرتبط با هریک از رشته‌های تحصیلی، بازنگری استانداردهای آموزشی موجود یا تدوین استانداردهای آموزشی موردنیاز و همکاری با وزارت علوم در شناسایی مربیان موردنیاز برای اجرای دوره‌های آموزشی و کارشناسان توانمند برای خدمات مشاوره آموزشی و شغلی شد.


ارائه عناوین و موضوعات پژوهشی موردنیاز وزارت علوم و بسترسازی برای استفاده دانشجویان از کارگاه‌های مراکز ثابت و شعب شهری تحت پوشش برای گذراندن واحدهای کارگاهی از دیگر تعهدات سازمان است.


وزارت علوم نیز متعهد شد نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم برای بهره‌برداری دانشجویان واحدهای آموزشی و پژوهشی تحت پوشش از امکانات کارگاهی مراکز آموزشی سازمان در راستای اجرای واحدهای کارگاهی، پیگیری لازم برای انجام اقدامات مورد‌نیاز برای تحقق تفاهم‌نامه توسط دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها؛ تجزیه و تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت‌دار، معرفی افراد متخصص و اساتید مجرب به سازمان و حمایت مادی و معنوی از مسابقات ملی و آزاد مهارت و تدوین روش‌هایی برای جایگزینی دوره‌های مهارتی سازمان به عنوان بخشی از دوره‌های کارآموزی دانشجویان اقدام کند.


مدت اعتبار این تفاهم‌نامه ۴ سال است و تمدید آن با توافق طرفین امکان‌پذیر است.


مسئولیت نظارت عالی بر حسن اجرای این تفاهم‌نامه در تمام مراحل از سوی سازمان به عهده دفتر راهبری آموزش و از سوی وزارت علوم به عهده دفتر ارتباط با صنعت است.


در صورت بروز هرگونه اختلاف در تفسیر و اجرای تفاهم‌نامه کمیسیون حل اختلاف متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار طرفین تشکیل می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته