بازارهای رقابتی تنها به شعار بسنده نمیکنند
مهدی پورقاضی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: بازارهای رقابتی تنها به شعار بسنده نمیکنند بلکه باید تولیدکننده عزم راسخی برای کیفیت و تنوع از خود نشان دهد زیرا شعارهای توخالی در بازارهای رقابتی فروش کالا، خیلی زود نمایان شده و تاروپود تولید را از هم میپیچد.
وی ادامه داد: صنعت کشور نیازمند تولید با کیفیت برای ورود و ماندگاری به بازارهای کالاهای تولیدی در دنیا بوده و تا زمانی که تولیدکنندگان اهتمام چندانی به مقوله کیفیت و رقابتپذیری نداشته باشند، طبیعی بوده که کالای ایرانی نیز جایگاهی در بازارهای جهانی ندارد.
عضو هیات نماینگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: تولید با کیفیت از خلاقیت، نوآوری، خواست مشتری و خدمات پس از فروش نشات میگیرد و اگر کالایی در این بخش معیوب باشد، باید از بازارهای رقابتی جهانی خداحافظی کند.
پورقاضی با اشاره به اینکه تولید کالای رقابتپذیر نیازمند تکنولوژی و صرفهجویی در تولید بوده، افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان کالای داخلی باید به مدار فناوری و تکنولوژی دست یابند زیرا تولید جهانی بدون معیارهای جهانی تولید، منجر به ورشکستگی میشود.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با اشاره به اینکه رضایت مشتریان راز اصلی ماندگاری در بازارهاست تاکید کرد: تامین رضایت مشتری در خرید یک کالا منجر به اعتماد در یک برند شده ضمن آنکه این اعتماد نشانه پیمودن مسیر صحیح تولیدی است اما در بازار کالاهای تولید داخلی، احساس میشود، تعهد تولیدکننده به کیفیت محصول نسبتاً پایین است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه کالای ایرانی خریداریشده، اما خریدار از کیفیت راضی نباشد ضمن آنکه اعتماد به آن برند را از بین میبرد، باعث بیاعتمادی به مجموع کالاهای ساخت ایران میشود.
انتهای پیام/