دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1396 - 12:33
وزیر امور خارجه روسیه:

تروریست‌ها مانع خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی می‌شوند

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد تفکرات رادیکال و افراطی که از سوی برخی کشورها پشتیبانی می‌شود مانع تحقق صلح است.
کد خبر : 264284

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، سرگئی لاوروف در سخنانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: «ما به موضوع ایجاد گذرگاه‌های امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غوطه شرقی سوریه اهتمام داریم.»


وی تاکید کرد که افراد مسلح و تروریست‌ها در حال هدف قرار دادن مواضع امن دمشق از پایگاه‌هایی هستند که در غوطه شرقی ایجاد کرده‌اند. آن‌ها مناطق امن دمشق را هدف قرار می‌دهند و این نقض آشکار قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.


لاوروف با بیان اینکه تفکرات رادیکال و افراطی که از سوی برخی کشورها پشتیبانی می‌شود مانع تحقق صلح است، گفت: «ما از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا خواسته‌ایم تا اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت کنترلشان وارد شوند.»


وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه ادعای آزادی بیان، زبان غرب را در برابر فجایع تروریسم بین‌المللی بسته است، گفت: «برخی اعضای شورای حقوق بشر با این ادعا که نمی‌خواهند مانع از آزادی بیان شوند، آمادگی لازم را برای محکوم کردن تروریسم بین‌المللی ندارند.»


لاوروف گفت: «تروریست‌ها مانع خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی می‌شوند. علاوه بر این، مسکو از سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی خواسته است تا اوضاع رقه را نیز پیگیری کنند.»


وزیر امور خارجه روسیه گفت: «واژه حقوق‌بشر تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده برخی طرف‌ها در جهت منافع خودشان و فشار بر دیگر کشورها شده است. ما همچنان به حمایت خود از ارتش سوریه ادامه می‌دهیم تا تروریسم به‌طور کامل در این کشور نابود شود.»


وی افزود:‌ «تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد موضوعی غیرقابل قبول است و روسیه با چنین معیارهای دوگانه‌ای مخالفت می‌کند.»


لاوروف افزود: «عمل به متن و اصل حقوق بشر باید مستند به قوانین بین‌المللی باشد و نمی‌توان با ادعای حقوق بشر، حقوق انسان‌ها را نادیده گرفت. محال است روسیه چنین اقدامات یکجانبه‌ای را بپذیرد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته