دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

الزامات لیزینگ مسکن از زبان مدیران دولتی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تسهیلات لیزینگ نباید به نوعی پولشویی برای خرید خانه تبدیل شود، گفت: اگر از لیزینگ مسکن تنها برای خرید مسکن استفاده شود، در واقع فقط نقدینگی جابه‌جا شده است.
کد خبر : 26428

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه باید به مسیر هدایت تسهیلات لیزینگ توجه کنیم، افزود: تسهیلات لیزینگ مسکن نوعی سرمایه‌گذاری در بخش عرضه ساختمان است و باید دقت کنیم تا این منابع به سمت خانه‌های نوساز بروند.


وی تصریح کرد: با این تسهیلات باید بخش ساخت در بازار مسکن خود را نشان دهد و از این طریق جلوی سفته‌بازی‌ها در این بازار گرفته شود.


مظاهریان ادامه داد: تسهیلات دریافتی از طریق لیزینگ، گران قیمت است اما می‌تواند نیاز مسکن بخشی از جامعه را پاسخ دهند. به همین علت نیز ما طرح‌های دیگری همانند مسکن اجتماعی برای خانه‌دار شدن سایر اقشار جامعه را هم در نظر گرفته‌ایم.


مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی هم در این باره به خبرنگار آنا گفت:‌ طرح لیزینگ مسکن در ماده 4 قانون ساماندهی مسکن مصوب سال 87 آمده، اما این طرح تاکنون اجرایی نشده است.


علی چگینی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر هم ماده‌ها و آئین‌نامه‌های قانون ساماندهی مسکن در حال نهایی شدن است، بنابراین طرح لیزینگ مسکن نیز می‌تواند عملیاتی شود.


وی با بیان اینکه انبوه‌سازان معتقدند با این طرح می‌توان خریداران را وارد بازار مسکن کرد، اظهار کرد: ممکن است لیزینگ مسکن به علت جدید بودن طرح با مخالفت عده‌ای رو‌به‌رو شود، اما یقینا متقاضیان خود را نیز خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته