دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1396 - 09:04
معاون وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

تفاهم برای صدور شناسه ملی تشکل‌های حوزه جوانان/ اشتغالزایی روستایی با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در جلسه‌ای که با معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور برگزار شد، تفاهم شد تا شورای صدور شناسه، نسبت به صدور شناسه برای تشکل‌های رسمی ثبت شده در وزارت ورزش اقدام کند.
کد خبر : 264187

محمدمهدی تندگویان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص رفع مشکل ثبت و صدور شناسه ملی برای تشکل‌های حوزه جوانان توضیح داد: از سال گذشته، بسیاری از تشکل‌های حوزه جوانان که در وزارت ورزش و جوانان ثبت شده بودند، برای پیگیری امور خود با مشکل مواجه بودند و برای همین امر، مجبور بودند تا دوباره فرآیند ثبت تشکل در وزارت کشور را هم پیگیری کنند.


وی اضافه کرد: برای حل این مشکل، در جلسه‌ای با معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور مقرر شد تا در جلسه شورای صدور شناسه ملی برای تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان، یا یک نماینده وزارت ورزش در شورا حضور پیدا کند یا یک نماینده وزارت کشور به وزارت ورزش معرفی شد، تا در فرآیند ثبت حضور داشته و مراتب را تائید کند.


تندگویان تاکید کرد: تمام تشکل‌های ثبت شده در وزارت ورزش، دارای استعلام‌های لازم از مراجع چهارگانه بوده و بنابراین، نباید برای دریافت شناسه تشکلی با مشکل مواجه باشند، با دریافت این شناسه، این تشکل‌ها می‌توانند برای افتتاح حساب بانکی، اقدامات اداری و مسائل بعدی خود به راحتی اقدام کنند.


همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه اشتغال از طریق تشکل‌ها


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین از برگزاری جلسه دیگری با معاون وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: قرار شد تا از ظرفیت تصویب شده برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی، سهمی هم برای تشکل‌های حوزه جوانان در نظر گرفته شود و این تشکل‌ها بتوانند با استفاده از این تسهیلات به توسعه اشتغالزایی بپردازند.


وی تشکل‌های حوزه جوان را دارای زمینه‌های خوب علمی، اجرایی و خلاق توصیف کرد و افزود: با هدایت و حمایت درست از این تشکل‌ها،‌ ظرفیت بالایی برای اشتغال به خصوص در شهرهای و کوچک و روستاها می‌توان فراهم کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته