دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1396 - 09:38
در گفت گو با آنا مطرح شد:

وزارت امورخارجه مانع دیدار اینفانتینو با رئیس‌جمهور نشود

سرمربی تیم پیکان گفت: فیفا کارهایی را انجام داده که سازمان ملل توانایی انجام آن را ندارد و بهتر است وزارت امورخارجه شرایط را فراهم کند تا دیدار اینفانتینو با رئیس‌جمهور برگزار شود.
کد خبر : 264182

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص سفر جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران گفت: «این یک فرصت است. فرصتی تکرانشدنی که باید نهایت استفاده را از آن ببریم. عالی‌ترین مقام رسمی فیفا به همراه مارکو فان‌باستن رئیس دپارتمان فنی فیفا به کشور ما می‌آیند و به طور حتم از نزدیک امکانات فوتبال ما را می‌بینند. این افراد آدم‌های تصمیم‌گیرنده بزرگی هستند و می‌توانند کمک‌های شایانی به رشد فوتبال ایران کنند.»


وی افزود: «شنیده‌ام وزارت امور خارجه با دیدار اینفانتینو و مارکو فان‌باستن با رئیس‌جمهور کشورمان مخالفت کرده و به نظرم این کار اشتباه است چون فرصت بسیار خوبی را از دست می‌دهیم. این یک فاجعه است که نمی‌گذاریم افراد برجسته فیفا با رئیس جمهور دیدار کند. درست است که این افراد سمت‌های فوتبالی در مهم‌ترین نهاد این ورزش دارند، ولی باید بدانیم که فیفا از سازمان‌ ملل قوی‌تر است. خیلی کارها را فیفا می‌تواند انجام دهد که سازمان ملل توانایی آن را ندارد. خیلی از تغییرات دنیا را فیفا انجام داده و سازمان ملل در آن ناکام بوده است. کسی که رئیس فیفا می‌شود در دنیا آدم بسیار بزرگی است چون اختیارات زیادی دارد.»


سرمربی تیم پیکان در مورد اینکه لازم نیست صحبت‌هایی با اینفانتینو شود تا باشگاه‌های ما همچون سه سالی که گذرانده‌ایم در زمین ثالث به مصاف تیم‌های عربستانی نروند، تصریح کرد:«بازیکنان خارجی اگر به آنها سنگ و بطری پرت شود یا کنارشان ترقه و نارنجک دودزا بیاندازند، سکوت نمی‌کنند و خواستار جدی‌ترین برخورد با تماشاگرانی می‌شود که به آنها حمله کرده‌اند و باعث آسیب‌شان شده‌اند. ما یک چیزهایی تقصیر خودمان است، باید آن چیزها را درست کنیم و ثابت کنیم ایمن هستیم. با حرف که نمی‌توان به ایمنی رسید. اینفانتینو و دیگر مقامات عالی‌رتبه فیفا هم اقدام عملی می‌خواهند تا برای ما گام بردارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته