دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1397 - 15:38
سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت وگو با آنا؛

هیچ وقت اهل هیاهو نبودم/ افتخارآفرینی فوتسال ایران در سال 96

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: از زمانی که هدایت تیم ملی فوتسال را بر عهده گرفتم همه هدفم کنترل حاشیه‌ها بود و هیچ وقت اهل هیاهو نبودم.
کد خبر : 264061

محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد تیم ملی فوتسال در سال 96 گفت:‌ «تیم ملی در سال گذشته نتایج بسیار خوبی کسب کرد و همه از عملکرد فوتسال ایران راضی هستند. تیم ملی در این سال در دو رویداد مهم آسیایی شرکت کرد که در هر دو مسابقات با اقتدار به عنوان قهرمانی رسید. اولین مسابقاتی که در آن شرکت کردیم رقابت‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان بود و در پایان سال هم در مسابقات جام ملت‌های آسیا که در ویتنام برگزار شد ملی‌پوشان موفق شدند با اقتدار قهرمان آسیا شوند.»


وی ادامه داد: «قهرمانی در جام ملت‌های آسیا همراه با کسب عناوین بهترین بازیکن، بهترین تیم و بازیکن اخلاق بود که همه آنها نصیب فوتسال ایران شد و نشان داد که جایگاه فوتسال ما از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولین باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.»


ناظم الشریعه در رابطه با کنترل حاشیه‌های تیم ملی فوتسال از زمانی که هدایت این تیم را برعهده گرفت، بیان کرد: «همیشه در یک تیم انتخاب بازیکن و کادر فنی خیلی مهم است و مربی یک تیم می‌تواند با انتخاب‌های درست حواشی را کنترل کند. اولویت اصلی من از زمانی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفتم مدیریت بازیکنان بود و همیشه سعی کردم جو آرامی را در تیم ملی فراهم کنم و هیچ وقت اهل هیاهو نبودم. بازیکنانی که در سال‌های اخیر به تیم ملی دعوت شدند همگی شخصیت بالایی دارند که همیشه تابع کادر فنی بودند و یکی از دلایل اصلی حفظ آرامش در تیم شخصیت بالای همین بازیکنان بود. ضمن اینکه کادر فنی که در کنار من کار می‌کنند همه به فکر سربلندی فوتسال ایران هستند و هدفشان موفقیت تیم ملی است نه ایجاد حواشی برای تیم.»


سرمربی تیم ملی درباره برنامه‌های فوتسال ایران در سال جدید گفت: «در سال جدید اولویت اصلی ما بها دادن به جوانان است. فوتسال ایران ظرفیت‌های بالایی دارد و بازیکنان جوان زیادی پشت خط با تجربه‌ها هستند که باید به آنها توجه خاصی کرد. در مسابقاتی که در سال 96 برگزار شد به دلیل اهمیت رقابت‌ها فرصت کمی به جوانان تیم ملی داده شد در سال 2018 که در چند تورنمنت بین‌المللی شرکت می‌کنیم قصد داریم با تیم «ب» خودمان راهی مسابقات شویم و بیشتر به جوانان فرصت بازی کردن بدهیم.»


وی افزود: «بازی با کشورهای بزرگ فوتسال دنیا اولویت اصلی سال جدید است که تاکنون بازی با کشورهای برزیل، فرانسه و ایتالیا قطعی شده‌است. ژاپنی‌ها هم درخواست بازی دوستانه با تیم ملی را به فدراسیون ارسال کردند که قرار است یک بازی هم با این تیم انجام دهیم. همچنین تیم ملی در تورنمت‌های قزاقستان و اصفهان هم شرکت خواهد کرد. مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم در مرداد ماه امسال برگزار می‌شود که قهرمانی نماینده ایران در این رقابت‌ها برای فوتسال ما از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و باید برنامه‌ریزی دقیقی برای این رقابت‌ها انجام دهیم.»


ناظم‌الشریعه در مورد خاطرات ورزشی که از ایام عید دارد، گفت:‌ «من سال‌های زیادی است در ورزش و مخصوصا در فوتسال حضور دارم و تقریبا 30 سال است که در ورزش هستم حضور ورزشکاران در ایام عید در کنار خانواده‌های‌شان می‌تواند از لحاظ روحی کمک زیادی به آنها کند. خوشبختانه امسال شرایطی فراهم شد که ملی‌پوشان فوتسال ایام عید را در کنار خانواده‌های خودشان باشند و بتوانند ریکاوری خوبی داشته باشند تا در سال جدید بتوانند با آمادگی روحی بالا در مسابقات مختلف شرکت کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته