دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1396 - 15:32
مدبیر‌کل میراث‌فرهنگی استان در ششمین نشست ستاد سفر خبر داد

ارائه 500 جاذبه قابل بازدید گردشگری اصفهان در نوروز 97/ برگزاری روز فرهنگی شهرستان‌های استان اصفهان

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان دیروز دوشنبه 7 اسفند 96 در ششمین نشست ستاد اجرایی ستاد خدمات سفر استان اصفهان تأکید کرد که به‌دنبال افزایش جاذبه‌های گردشگری قابل بازدید استان از 250 عدد به 500 عدد در نوروز 97 ویژه گردشگران نوروزی هستیم.
کد خبر : 264034

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، ششمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر اداره‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان با حضور فریدون الله‌یاری مدیر‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، محسن یارمحمدیان معاون گردشگری و جانشین ستاد سفر استان، سید‌علی صالح درخشان مشاور اجرایی مدیر‌کل، دبیران کمیته‌های 9‌گانه ستاد سفر اداره‌کل و همچنین با حضور مدیران میراث‌فرهنگی 24 شهرستان اصفهان در محل خانه میراث اصفهان برگزار شد.


مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان تأکید کرد: ایجاد نشاط، آرامش و همچنین ارائه جذابیت‌های جدید اولویت فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان به‌شمار می‌رود.


وی خطاب به مدیران میراث فرهنگی شهرستان‌های اصفهان تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری و همچنین ارائه ایده‌های جدید، محور فعالیت‌های ما در نوروز 97 است به گونه‌ای که از تمام مدیران میراث فرهنگی شهرستان‌های استان به‌عنوان دبیران ستاد سفر انتظار داریم تا با شناسایی و هدایت تمام ظرفیت‌های 24 شهرستان استان و همچنین با جلب مشارکت و همکاری تمام نهادهای عضو ستاد سفر استان، نوروزی با نشاط را برای گردشگران نوروزی فراهم سازند.


الله‌یاری افزود: اصفهان با دارا بودن هزاران اثر تاریخی و جاذبه‌های گردشگری از این توان برخوردار است تا جاذبه‌های متعددی را برای گردشگران نوروزی فراهم آورد، لذا هم اینک با برنامه‌ریزی مناسب باید تلاش کنیم تا ظرفیت جاذبه‌های قابل بازدید تاریخی و گردشگری استان را از 250 عدد در نوروز 96 به 500 عدد در نوروز 1397 افزایش دهیم.


وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی ستاد سفر اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تصریح کرد: اجرای رویداد فرهنگی نوروزگاه و همچنین برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی حتی در روستاهای استان، از برنامه‌های فرهنگی سال 1397 این اداره‌کل به شمار می‌رود.


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اصفهان به لزوم بروز خلاقیت در برنامه‌های فرهنگی نوروز 97 ویژه گردشگران اشاره کرد و گفت: امسال در یک اقدام فرهنگی جدید تلاش داریم تا با تعریف روز فرهنگی شهرستان‌های اصفهان، جاذبه فرهنگی، میراث ناملموس، جاذبه‌های گردشگری، آیینی و سنت‌های شهرستان‌های استان اصفهان را در راستای بهینه‌سازی خدمات فرهنگی ستاد نوروزی به خیل گردشگران مشتاق معرفی کنیم و از این طریق گام مهمی در راستای معرفی فرهنگ غنی مردم فلات مرکزی ایران به میلیون‌ها گردشگر مشتاقی که استان اصفهان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته