دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1396 - 17:21
پیام وزیر آموزش‌و‌پرورش به مناسبت هفته تربیت اسلامی؛

تمام فرهنگیان باید خود را «مربی امور تربیتی» بدانند

وزیر آموزش‌و پرورش به مناسبت 8 اسفند، سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، پیامی صادر کرد.
کد خبر : 263976

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیام سید محمد بطحایی به شرح زیر است:


«بسم الله الرحمن الرحیم


با درود به روح پاک و ملکوتی امام راحل (ره) و شهیدان رجایی و باهنر، بنیان‌گذاران نهاد مقدس امور تربیتی و با سلام به مقام معظم رهبری مدظله‌ العالی و رئیس‌جمهور و درود بر تمامی فرهنگیان عزیز سراسر کشور.


وزارت آموزش‌‌و‌پرورش به‌عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی و عمومی امر حساس و خطیر تربیت کودکان و نوجوانان کشور را بر عهده دارد. مرور رهنمودهای گوهر بار حضرت امام راحل(ره) حکایت از جایگاه والای آموزش‌‌و‌پرورش دارد. مقام معظم رهبری مدظله‌ العالی نیز همواره بر نقش بی‌بدیل آموزش‌‌و‌پرورش در تربیت نسل جوان اشاره‌ کرده‌اند و مساله ­تربیت را مساله ­دائمی و همیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد فرموده‌اند.


بدین منظور در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی به دست معماران چیره‌دستی همچون شهیدان رجایی و باهنر طراحی و با سازمان و سیاقی نوین بنیان‌گذاری شد.


این نهاد، به‌عنوان جریانی فرهنگی، فعالیت‌های تربیتی، سیاسی، دینی و هنری گسترده‌ای را در مدارس پایه‌ریزی کرد و در شرایط دشوار و مراحل متلاطم و متغیر پس از انقلاب به ایفای نقش مهم و تاثیرگذار خود پرداخت.


بی‌تردید ارائه ­فراگیر خدمات تربیتی و فرهنگی به فرزندان کشور به‌منظور تربیت شهروندان مومن، کار آمد، خلاق و وفادار به ارزش‌های دینی و ملی، نیازمند فعالیت‌های همه‌جانبه و گسترده در عرصه‌های علمی و فرهنگی است. از این‌ روشایسته است تمامی مجریان و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت با بهره‌گیری حداکثری از توانمندی‌ها، مهارت‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و تجربیات خویش به ایفای نقش و مسئولیت اصلی خود بپردازند و امکان تحقق اهداف آموزشی و تربیتی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را برای دستیابی هر چه بیشتر به آرمان‌های اسلامی فراهم آورند. تردیدی نیست که همه‌ مربیان و معلمان بازوانی کارآمد و بی‌بدیل‌اند که مسئولیت هدایت دانش‌آموزان را بر دوش می‌کشند. در چنین فضایی لازم است یکایک فرهنگیان خود را «مربی امور تربیتی» و «مسئول تربیت صحیح دانش آموزان» بدانند تا فرزندان پهن‌دشت ایران‌ زمین، با عنایت خداوند متعال و آموزش‌های این مربیان، خود را برای حضور در جامعه­ دانش‌ بنیان با هویت اسلامی – ایرانی مهیا نمایند.


بر این اساس لازم است یکایک فرهنگیان با اأکید بر مبانی متقن تعلیم و تربیت دینی و با استناد به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، نقشه جامع علمی کشور، قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی، سیاست‌های کارآمد دولت تدبیر و امید و برنامه‌های تحول‌ آفرین و اثربخش وزارت آموزش‌‌و‌پرورش، زمینه­ لازم برای ترسیم و تبیین جایگاه «تربیت» و «امور تربیتی»و بزرگداشت باشکوه سالروز اأسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را فراهم آورند و ایران اسلامی را در این هفته، تبدیل به قلبی تپنده برای تربیت کنند.


امید است با تکیه‌ بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله‌ العالی در زمینه‌ پرورش و فرهنگ و نیز باتکیه برخردجمعی و تلاش‌های مستمر نیروهای متخصص، فهیم و فکور در آموزش‌‌و‌پرورش از سویی و حمایت‌های اندیشمندانه و همه جانبه ­تمامی اصحاب اندیشه و قلم از سویی دیگر، به اهداف درخور توجهی درحوزه­ پرورشی وفرهنگی دست‌یابیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته