دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1396 - 11:55
رئیس پلیس تهران خبر داد؛

دستگیری 241 اراذل و اوباش پایتخت در 78 عملیات/ قاطعانه با توزیع و فروشندگان مواد محترقه برخورد می‌کنیم

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری241 نفر از اراذل و اوباش پایتخت در 78 عملیات پلیس خبر داد و اعلام کرد:‌ 170 قبضه چاقو و قمه و 9 قبضه سلاح گرم از این افراد کشف و ضبط شده است.
کد خبر : 263944

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح ارتقا امنیت و آرامش در تهران بزرگ و دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین محلات در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه سلسله عملیات‌های پلیس مبنی بر دستگیری اراذل و اوباش در روز گذشته با هماهنگی مقامات قضایی و طی 78 مرحله عملیات و بازرسی 98 واحد صنفی که عمدتا قهوه خانه ها و باشگاه‌های بدنسازی بودند در مجموع 241 نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان محلات دستگیر شدند.


وی با بیان اینکه در 40 مورد از این اقدامات عملیاتی مردم درخواست اقدام عملیاتی و جمع کردن مزاحمین و اراذل و اوباش را در محله‌های خود از پلیس داشتند، افزود: همچنین 54 پارک و تفرجگاه عمومی هم در این عملیات‌ها پاکسازی شد.


سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که‌ آیا هنوز تهران اراذل و اوباش سطح یک دارد، بیان کرد: بله، متاسفانه بیشتر این اراذل دستگیر شده مربوط به مناطق جرم خیز و جنوب تهران بوده‌اند.


63 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده جوان بودند


وی با بیان اینکه از 241 نفر اراذل دستگیر شده 63 نفر زیر 18 سال داشتند، تصریح کرد: تمام این افراد تحویل خانواده‌هایشان داده شدند. این افراد مرتکب جرائمی از قبیل چاقوکشی، زورگیری با شبه سلاح، درگسیری دسته‌ جمعی، تخویب اموال عمومی و خضوی و تهیه مواد شده بودند.


رئیس پلیس پایتخت افزود: یکی از اقدامات این افراد ایجاد مزاحمت در محله‌ها و مزاحمت نوامیس بوده است.


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا این اراذل و اوباش کم‌تر از 18 سال دارای سابقه بوده‌اند، تصریح کرد: کم‌تر از 10 درصد این افراد دارای سابقه بوده‌اند. در این عملیات‌ها 9 قبضه سلاح جنگی، 170 قبضه انواع چاقو و قمه، 95 کیلو مواد مخدر و انواع و اقسام مشروبات الکی و سه هزار داروی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.


سردار رحیمی تاکید کرد: تاکید کرد: موضوع برخورد قاطع، جدی و بی‌امان با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و مزاحمینی که در محلات موجبات آزار و اذیت را برای مردم ایجاد می‌کنند ادامه خواهد داشت و پلیس با قدرت در مقابل این‌ها خواهد ایستاد.


ضرورت برخورد قاطعانه با شبه سلاح


رئیس پلیس پایتخت در خصوص شبه سلاح‌هایی که توسط اراذل و اوباش زیر 18 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: شبه سلاح‌ها اسباب‌بازی هستند. اخیرا این شبه سلاح‌ها هم از نظر وزن و شکل بسیار شبیه سلاح‌های واقعی شده است و حتی در واقع این مسائل و ترقه‌ای که در آن استفاده می‌شود در بعضی از مواقع از فاصله نزدیک می‌تواند موجبات ضربه سخت و سنگین را به طرف مقابل ایجاد کند به نظر می‌رسد که باید مثل تصمیمی که برای سلاح‌های سرد گرفته شد به صورت جدی‌تر و قاطعانه‌تر با شبه سلاح‌ها نیز برخورد کنیم.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه آیا افراد دستگیر شده تا پایان ایام نوروز دستگیر خواهند شد، خاطرنشان کرد: افراد که چنین اقداماتی انجام داده باشند به همراه خودروهایشان تا بعد از ایان نوروز در خدمت دستگاه قضایی خواهند بود.


برخورد با توزیع و فروشندگان مواد محترقه


سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات انجام شده برای چهارشنبه پایان سال، بیان کرد: برای این روز با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد محترقه برخورد خواهیم کرد و به آنها هشدار و تذکر جدی می‌دهیم که با‌ آنها به خصوص فروشندگان برخورد جدی خواهد شد.


وی در خصوص حضور پررنگ مأموران پلیس راهور پایتخت در معابر شهری گفت:‌ مأموران پلیس راهور از ساعت 15 تا 22 شب در آماده‌باش هستند تا بتوانند با توجه به افزایش حجم تردد شهروندان برای خریدهای شب عید، در مدیریت و تسهیل تردد تأثیرگذار باشند.


اولتیماتوم پلیس به کشف حجاب‌کنندگان


رئیس پلیس پایتخت در خصوص انتشار فیلمی از نحوه برخورد یکی از ماموران پلیس با دختری که کشف حجاب کرده بود، اعلام کرد:‌ رعایت شئونات اسلامی در جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر همه شهروندان واجب و لازم است.


وی تأکید کرد: این افراد با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند بود و پلیس هیچ تعارفی با آنها ندارد.


رحیمی ادامه داد: ما به مأموران خود تذکر داد‌ه‌ایم که رعایت شئونات قانونی را در برخورد با همه مردم و همچنین متهمان داشته باشند، تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده که موضوعاتی این چنینی تکرار نشود.


وی در خصوص عملیات ماموران پلیس امنیت گفت: 40 مورد از اقدامات این پلیس در عملیات روز گذشته به درخواست مردم انجام گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته