اتصال مناطق حاشیهای به شبکه بزرگراهی غرب پایتخت با افتتاح پروژه دوگاز
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه21 تهران، حسن رحمانی با بیان اینکه پروژه "دوگاز" به دلیل اتصال محورهای شهید خرازی در منتهی الیه شمالی و به ترتیب شهید حکیم، آزاد راه تهران-کرج، شهید لشگری و فتح در منتهی الیه جنوبی و در ادامه اتصال به کمربندی شهریار، پروژه ای قابل توجه با عملکردی ویژه در پهنه غرب پایتخت است، افزود: بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح موجب سهولت بیشتری در سفرهای منطقه ای و فرامنطقه ای می شود.
وی ادامه داد: ایجاد تقاطع های غیر همسطح به خصوص در تقاطع های آزادراه تهران-کرج و جاده مخصوص و افزایش امکان دسترسی و انتخاب، موجب تجزیه حجم تردد به دسترسی های مختلف و کاهش تراکم ترافیک در نقاط خاص (در حال حاضر بزرگراههای فتح و لشگری) خواهد شد، ضمن اینکه امکان برقراری ارتباط به نقاط مختلف شهر از طریق بزرگراههای شهری را نیز فراهم خواهد ساخت.
شهردار منطقه21 در ادامه بیان کرد: با افتتاح سه پروژه فتح -گلها، لشکری - ایرانخودرو و فتح - ایرانخودرو و تقاطعهای واقع در بزرگراه شهید لشگری در سالهای اخیر شاهد روان تر شدن بار ترافیکی در ورودی غربی پایتخت و تسهیل در تردد خودروهای عبوری در این مسیرها بودهایم و تنها گره ترافیکی غرب پایتخت تقاطع "دوگاز" با بزرگراه شهید لشگری است که با نام سه راه اندیشه شناخته میشود و تنها نقطه مسبب ایجاد اختلال ترافیکی در این بزرگراه میباشد و امید است با اجرای کامل پروژه تقاطع غیر همسطح "دوگاز" علاوه بر توسعه و تکمیل شبکه بزرگراهی منطقه و ایجاد ارتباط مؤثر و ارتقاء سطح ایمنی بین بزرگراه فتح با آزادراه تهران-کرج شاهد سامان یافتن هرچه بیشتر جریان و کاهش بار ترافیک در این بزرگراه به عنوان یکی از اصلیترین شریانهای بزرگراهی در ورودی غرب کلانشهر تهران باشیم.
رحمانی در خصوص مشخصات طرح پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید لشگری - دوگاز تصریح کرد: در این طرح، بزرگراه شهید لشگری در تراز موجود باقیمانده و پروژه "دوگاز" به صورت روگذر عبور خواهد کرد، کلیه دسترسیهای یک تقاطع شبدری کامل در این تقاطع تأمین خواهد شد، طول مسیر شمال به جنوب و برعکس تقاطع ۱۴۰۰متر که هر مسیر آن دارای سه باند حرکتی خواهد بود و دو دستگاه پل به طول ۷۶متر و عرض ۲۰,۵متر با عرشه ی فلزی باکس و دال بتونی که بر روی ۳۰شمع ستون به طول ۲۲متر استوار است و ۶دستگاه رمپ و لوپ به طول ۲۰۰۰متر که تأثیرگذارترین آنها لوپ شمال غربی است که حرکت شرق به جنوب را تأمین می کند و اصلاح معابر موجود به طول ۱۰۰۰متر به منظور تأمین حرکت جنوب به شرق و غرب به شمال خواهد بود.
انتهای پیام/