دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1396 - 09:24
وزیر علوم خبر داد:

اجرای دوره‌های مهارت‌افزایی برای توانمندسازی دانشجویان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: کمبودهایی در بخش اعتبارات آموزشی عالی به دلایل مختلف وجود دارد ولی انتظار این است که دولت تمامی مشکلات را حل کند.
کد خبر : 263877

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در دیدار با آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌های استان خوزستان چشمگیر است. خوزستان مهد علم و دانش در ایران باستان بوده است. امسال دانشگاه جندی‌شاپور دزفول به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان در یونسکو به ثبت رسید که تاییدی بر قدمت علم و فرهنگ در این استان است.


وی با اشاره به بازدید خود از دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز و علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: در این دانشگاه‌ها پیشرفت‌های علمی و توسعه خوب و چشمگیری اتفاق افتاده است و ظرفیت پیشرفت بیشتر در حوزه‌های علم و نوآوری نیز وجود دارد.


در ادامه این دیدار آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان هم با اشاره به اینکه دانشگاه جندی‌شاپور در طول تاریخ از معتبرترین مراکز آموزشی دنیا بوده است گفت: استان خوزستان وارث چنین فرهنگ غنی و عظیمی است و استعدادهای علمی در این استان فراوان است. افراد بسیاری در کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه مند به تحصیل در ایران هستند که مراکز آموزش عالی استان خوزستان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.


منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که روز گذشته به خوزستان سفر کرده بود همچنین در نشستی با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید‌چمران اهواز گفت: اجرای دوره‌های مهارت‌افزایی با هدف توانمندسازی دانشجویان جزو اولویت‌های این وزارتخانه است. کمبودهایی در بخش اعتبارات آموزشی عالی هست که این مسئله دلایل مختلفی دارد ولی انتظار این است که دولت تمامی مشکلات را حل کند در حالی که مسائل و مشکلات بسیار زیاد است و مسئولان در جریان مشکلات هستند و باید برای آن‌ها راهکارهایی اندیشید.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت دانشگاه شهید‌چمران اهواز پس از دوران هشت‌ساله دفاع مقدس، گفت: در آن دوران بسیاری از استان‌های کشور به واسطه جنگ آسیب دیدند و این مسئله موجب تأخیر در روند توسعه شد و این مسئله در استان خوزستان نیز وجود دارد. برای نسل جدید باید تمامی تلاش خود را انجام دهیم تا امکانات لازم خصوصاً در دانشگاه‌ها فراهم شود.


در این نشست، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید‌چمران اهواز نیز دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در‌خصوص مسائل صنفی، رفاهی، خوابگاهی و وضعیت تحصیلی خود با وزیر علوم در میان گذاشتند.


افتتاح مرکز آموزشی زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان با مساحت ۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۶ میلیارد ریال، بهره‌برداری از دانشکده عمران و محیط‌زیست با پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت و بیش از چهل میلیارد ریال اعتبار، کلنگ‌زنی احداث مجتمع فرهنگی، مجتمع خوابگاهی دخترانه خیرساز حضرت معصومه(س) دانشگاه شهید‌چمران اهواز از دیگر برنامه‌های انجام‌شده با حضور وزیر علوم در دانشگاه شهیدچمران اهواز بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب