دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1394 - 13:54

کسب مقام دوم کشوری در حوزه پژوهش از سوی سما واحد یاسوج

معاون دانشگاه و رئیس آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: محور اصلی پژوهش در واحدهای سما کشور دانشجو است و بدون دانشجو کارهای علمی، پژوهشی معنی ندارد.
کد خبر : 26371

اسماعیل مدیرنژاد در خصوص عملکرد حوزه پژوهش واحد سما متبوع خود به خبرنگار آنا گفت: فعالیت‌های حوزه پژوهش سما و ارزیابی عملکرد سالانه این حوزه مطابق بخشنامه‌های پژوهشی سازمان سما و انتظارات مرکز از واحدهای تابعه است.


وی افزود: آموزشکده سما واحد یاسوج در این راستا تقویم اجرائی برای هر سال تحصیلی ایجاد و سعی در عملیاتی کردن و به سرانجام رسیدن فعالیت‌های پژوهشی پیش‌بینی‌شده می‌کند که شامل ارسال و چاپ مقالات پژوهشی در ژورنال‌های معتبر علمی داخل و خارج کشور، شرکت در کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی و چاپ کتاب، بازدیدهای پژوهشی و علمی برای دانشجویان، کارگاه ها و سخنرانی‌های علمی و انجام طرح‌های پژوهشی متناسب با رشته‌های موجود در آموزشکده، برگزاری مسابقات و جشنواره های علمی- مهارتی، استفاده بهینه از بودجه پژوهشی، تشکیل تیم های پژوهشی دانشجویی و ... است.


مدیرنژاد در پاسخ به اینکه چه تعداد دانشجو در دانشکده سما مشغول به تحصیل هستند و آیا فعالیت های دانشجو در ارتقای و کسب امتیاز تاثیرگذار بوده، بیان کرد: محور اصلی پژوهش در واحدهای سما کشور دانشجو است و بدون دانشجو کارهای علمی، پژوهشی معنی ندارد. در این آموزشکده قریب به 1300 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که تعداد قابل توجهی از این دانشجویان در بخش های مختلف با حوزه پژوهش همکاری دارند.


این مسئول از کسب مقام دوم کشوری در حوزه پژوهش از سوی سما واحد یاسوج خبر داد و ارتباط تنگاتنگ میان حوزه پژوهش سما یاسوج و مدیریت پژوهش سازمان و ارتباط موثر و مفید در ارتقای جایگاه و عملکرد این حوزه را از علل اصلی انگیزه کاری برشمرد.


معاون سما واحد یاسوج گفت: انتظار ما و سیستم مدیریتی سما از استادان، دانشجویان و کارکنان در خصوص فعالیت های پژوهش و فناوری این است که برای موفقیت روزافزون و پیشرفت، نیاز به انجام کارهای علمی- تحقیقی و پژوهشی بوده و تعالی و پیشرفت کشور نیز وابسته به انجام کارهای علمی- تحقیقی و پژوهشی است.



انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش دانشجو سما
ارسال نظر
قالیشویی ادیب