دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1394 - 13:37

منصوری آرانی: سفر آمانو نشان‌دهنده نزدیک شدن 90 درصدی مذاکرات به نتیجه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن سفر مدیر کل آژانس اتمی به ایران، گفت: سفر آمانو به ایران نشان می‌دهد که مذاکرات به نقاط حساس خود نزدیک شده و زمانی که مذاکرات بالای 90 درصد به نتیجه نزدیک می‌شود این سفرها انجام می‌شود.
کد خبر : 26365

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره سفر «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و دیدار وی با رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، گفت: معمولا زمانی که مذاکرات بالای 90 درصد به نتیجه نزدیک شده است، این دیدارها و رفت و آمدها انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه «مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای1+5 در یک نقطه بسیار حساس قرار گرفته است»، اظهار کرد: آژانس انرژی اتمی در این میان می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، به همین دلیل سفر آمانو به ایران و اعلام اینکه فعالیت هسته‌ای ایران در چارچوب‌های فنی خود بوده و هیچ انحرافی در برنامه آن وجود ندارد، می‌تواند به تسریع روند مذکرات کمک کند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره ارزیابی خود از تمدید یک هفته‌ای مذاکرات، گفت: به نظرم طرف‌های مذاکره احساس کردند که موضوع را می‌توانند در یک هفته به جمع‌بندی برسانند، در غیر این صورت اگر موضوعات پیچیده و مبهمی وجود داشت، درخواست تمدید مذاکرات برای دو یا سه ماه را مطرح می‌کردند.


نماینده کاشان در مجلس خاطرنشان کرد: مذاکرات خیلی پیچیده است و همه طرف‌ها برای منافع خودشان تلاش می‌کنند، امیدواریم در این مذاکرات تیم هسته‌ای کشورمان منافع ملی را در یک توافق خوب رقم بزد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته