دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1396 - 11:48
ولایتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تکذیب میانجی‌گری عراق میان ایران و آمریکا/ آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ پنهان و خاموش در ایران هستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در واکنش به اخباری درباره میانجی‌گری عراق میان ایران و آمریکا گفت: «به هیچ وجه این خبر درست نیست. ایران می‌داند که آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ پنهان و خاموش هستند.»
کد خبر : 263631

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا، دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پس از دیدار با جمعی از شیوخ عشایر عراقی در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار روسای شیوخ عشایر عراق درباره اشتراکات میان دو کشور ایران و عراق و همکاری های دوجانبه در جهت اهداف مشترک صحبت کردند و از کمک‌های ایران به ملت و دولت عراق در مبارزه با داعش و همچنین جلوگیری از تجزیه عراق سپاسگزاری کردند.


وی افزود: دو طرف بر این موضوع تاکید کردیم که هیچ دو ملتی مثل ایران و عراق اینقدر به هم نزدیک نیستند و مشترکات میان دو کشور خیلی زیاد است.


دکتر ولایتی با بیان اینکه بعد از جنگی که صدام با حمایت ارتجاع منطقه بر هر دو ملت تحمیل کرد، امروزه هیچ گونه خصومتی میان این دو ملت باقی نمانده است، تصریح کرد: چندین میلیون ایرانی در اربعین حسینی به عراق می روند و مورد عزت و احترام و استقبال ملت عراق قرار می‌گیرند و مردم عراق نیز به مشهد و قم مشرف می‌شوند و در میان ملت ایران احساس بیگانگی نمی‌کنند. این سرمایه بزرگی است که دو کشور باید از آن دفاع کنند.


وی گفت: امریکایی‌ها به دنبال این هستند که اختلافات تصنعی میان دو کشور ایجاد کنند که موفق نخواهند شد.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در واکنش به اخباری درباره میانجی‌گری عراق میان ایران و آمریکا گفت: «به هیچ وجه این خبر درست نیست. ایران می‌داند که امریکایی‌ها به دنبال نفوذ پنهان و خاموش هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته