دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1394 - 13:51

ظریف در گفت‌وگو با المانیتور: آمریکا باید بین توافق و تحریم‌ها یک گزینه را انتخاب کند

وزیر امور خارجه ایران در گفتگویی با پایگاه خبری آمریکایی تاکید کرد که آمریکا در مذاکرات هسته‌ای باید بین دو گزینه ادامه تحریم‌ها و یا دستیابی به توافق نهایی یک گزینه را انتخاب کند.
کد خبر : 26358

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف در گفتگو با المانیتور اظهار کرد: تعامل با شش قدرت جهانی یک تصمیم استراتژیک است که از سوی ایران اتخاذ شده و ایران در انتظار آن است که پایان این مسیر برسد. تعهدات به من کمک کرده است که صبوز باشم، حتی در زمانی که بسیار خسته‌ام. واکنش‌های متفاوت من به موضوعات مربوط به مذاکرات به این دلیل است که می‌دانم مسئله توافق هسته‌ای تا چه حد برای ایران و منطقه اهمیت دارد.


ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به خطوط قرمز تعیی‌‌شده از سوی رهبر ایران آیا دستیابی به توافق امکان‌پذیر است، تصریح کرد: هیچ بخشی از سخنان رهبر ایران جدید نیست؛ این مسائل موضع دائمی ایران از روز آغاز مذاکرات بوده است.


ظریف در واکنش به سوال خبرنگار المانیتور درباره حمایت توئیتری رهبر ایران از مذاکره‌کنندگان لبخندی زد و گفت: تصویر منتشرشده در این پیام توئیتری مربوط به نطنز است. حمایت رهبر ایران برای گروه ما بسیار مهم است.


وی در پایان سخنان خود درباره مذاکره‌کنندگان آمریکایی خاطرنشان کرد: جان کری یک انسان منطقی است. با وجود این آمریکا باید بین دو گزینه، یعنی تمایلش برای ادامه تحریم‌ها یا دستیابی به توافق یک گزینه را انتخاب کند. دستیابی به توافق یا به شکست انجامیدن آن بستگی به تصمیم آمریکا دارد که می‌خواهد تحریم‌ها را بردارد یا آن را حفظ کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب