دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1397 - 06:57
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درگفت‌وگو با آنا:

پیاده سازی اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی در کشور/ عملکرد دولت مثبت نیست

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه کشور برای پیشرفت و عبور از مشکلات نیازمند همدلی است، گفت: برخی می‌خواهند دولت موفق نباشد و تلاش می‌کنند چوب لای چرخ دولت بگذارند.
کد خبر : 263416

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، در ارزیابی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و عملکرد دولت در این زمینه، اظهارداشت: عملکرد دولت در پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مثبت ارزیابی نمی‌کنم؛ اما تمام مشکلات در اینباره را هم از ناحیه دولت نمی‌دانم.


وی افزود: وقتی قرار است دولت در شرایط سخت کاری انجام دهد، توقع می‌رود از سوی تمامی نهادها و بخش‌های دیگر کمک رسانی شود، در حالی که ما می‌بینیم برخی با دولت همکاری نمی‌کنند.


رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی کاری ملی است و دولت‌ به تنهایی نمی‌تواند از پس آن بربیاید، تصریح کرد: کسانی هستند که می‌خواهند دولت موفق نباشد و تلاش می‌کنند چوب لای چرخ دولت بگذارند. شما بینید هر کجا که اقتصاد مقاومتی اجرا شده با موفقیت همراه بوده است.


وی خاطرنشان کرد: کشور برای پیشرفت و عبور از مشکلات نیازمند همدلی است و تا همدلی نباشد هرآنچه صرفا روی کاغذ نوشته شود، ارزشی ندارد.


نواب با انتقاد از اینکه برخی سعی دارند دولت را از نظام جدا قلمداد کنند، گفت: این افراد خودشان را حامی نظام می‌دانند و در کار دولت خدشه وارد می‌کنند. کسانی‌که ادعای دلسوزی دارند باید بیایند و دولت را در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی یاری کنند.



رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با یادآوری اینکه پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به نفع دولت است، بیان داشت: بنیاد مستضعفان در شهر دره‌گز کرمان فعالیت‌هایی داشته که بسیار هم جواب داده است. کمیته امداد هم که آقای فتاح دارند به خوبی کار می‌کنند. بنابراین هر کجا خوب کار شود منافعش هم به دولت می‌رسد و هم به مردم و اینگونه نیست که دولت بخواهد در اجرای اقتصاد مقاومتی تعللی داشته باشد.


این فعال سیاسی تصریح کرد: باید با همدلی بهانه‌ها را از دولت بگیریم در غیراین صورت نمی‌توانیم دولت را محکوم کنیم. مسائل ملی را فراتر از جناح و مذهب پیش ببریم و خودمان دولت‌ها را وادار به کار کردن کنیم. اقتصاد مقاومتی خواست مقام معظم رهبری است و این مهمترین عاملی است که باید همدلی را در پی داشته باشد.



نواب با بیان اینکه وقتی دولت کاری می‌کند باید از او قدردانی شود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در زمان مذاکرات آقای ظریف را برای مواضعش در مقابل آمریکا تشویق کردند ما باید از ایشان بیاموزیم و اگر دولت 10 قدم نرفته دارد، باید در قدم اول او را تشویق کنیم تا قدم های بعدی را محکم تر بردارد. شما ببینید استان کرمان نمونه برجسته‌ و الگویی برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است، در حالی که کمتر کسی استاندار کرمان را تشویق کرده است. باید بیایند، الگو بگیرند و اجرا کنند به هرحال مشکلات مملکت را باید اینگونه حل کرد.




انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد مقاومتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته