دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1396 - 08:49

مخالفان سوری از آتش‌بس در غوطه شرقی استقبال کردند

دو گروه‌ اصلی مخالف مسلح سوری در غوطه شرقی اعلام کردند از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس 30 روزه در سراسر سوریه حمایت می‌کنند.
کد خبر : 263231

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، شبه‌نظامیان جیش‌الاسلام و فیلق الرحمان در دو بیانیه جداگانه متعهد شدند از کاروان‌های امدادگری که وارد مناطق محاصره شده زیر سلطه مخالفان سوری در نزدیکی دمشق می‌شوند، حمایت کنند.


سخنگوی فیلق الرحمان گفت: «ما تاکید می‌کنیم به‌طور کامل و جدی به آتش‌بس جامع پایبندیم و در واکنش به قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل متحد، روند ورود کمک‌های بین‌المللی را به غوطه شرقی تسهیل می‌کنیم.»


باوجود این، او بر حق دفاع از خود و واکنش به هرگونه تجاوز و دشمنی تاکید کرد.


از سوی دیگر شبه‌نظامیان جیش‌الاسلام در بیانیه‌ای از قطعنامه شورای امنیت استقبال کردند و متعهد شدند از کاروان‌های بشردوستانه‌ای که وارد غوطه شرقی می‌شوند، حمایت کنند.


جیش‌الاسلام اعلام کرد: «ما آمادگی داریم تا قطعنامه را فوری اجرا کنیم ولی حق واکنش فوری به هرگونه نقض آتش‌بس از سوی نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را برای خود محفوظ می‌دانیم.»


اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته (شنبه) با اجماع قطعنامه‌‌ای را تصویب کردند که بر مبنای آن آتش‌بسی 30 روزه در سراسر سوریه برقرار می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته