ارتقای روابط سازمان حج و زیارت و هلال احمر برای افزایش رضایتمندی حجاج و زئران
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید محمدی در جلسه دیدار رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت تاثیر کیفیت خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت در میزان رضایتمندی حجاج و زائران عتبات مهم تاکید کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت با توجه شرایط حج در سالهای اخیر و همزمانی با گرمترین شرایط آب و هوایی عربستان بر ضرورت ایجاد تمهیدات لازم برای خدمات رسانی مدبرانه به حجاج تاکید کرد.
علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: طی سالهای گذشته مرکز پزشکی حج و زیارت به عنوان یکی از بخشهای خدمتگزار در حج وظیفه بهداشت و درمان حجاج را به عهده داشته اما چشمانداز ما این است که با تقویت روحیه اتحاد و همدلی در میان مجموعه پزشکی همه کشورهای اسلامی در حج این وظیفه را حتی فراتر از خدمات درمانی به زائران ایرانی ببینیم.
وی در این زمینه افزود: ما باید با ایجاد انسجام با مجموعههای پزشکی و هلال احمر دیگر کشورهای اسلامی و خارج از فضای سیاسی تشکلی را ایجاد کنیم تا زمینه را برای ارائه خدمات بهتر به زائران همه کشورهای مسلمان فراهم آوریم و از فرصت حج برای تقویت فضای همدلی میان مسلمانان همه کشورها استفاده کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت آموزش به حجاج در زمینه مسائل پزشکی حج اشاره و عنوان کرد: ما با اطلاعرسانی و آموزش مناسب به حجاج حتی می توانیم در زمینه کاهش هزینههای سفر حج گام برداریم.
پیوندی بر ارتقای روابط هلال احمر و سازمان حج و زیارت برای بهبود روند خدمات رسانی به حجاج و زائران عتبات عالیات تاکید کرد.
وی همچنین در این دیدار بر لزوم گردش نیروها در حوزه پزشکی حج و ایجاد فضای رقابتی برای حضور پزشکان و کادر درمانی در حج تاکید کرد.
انتهای پیام/