دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1396 - 09:34

رای‌گیری شورای امنیت درباره اوضاع سوریه به تعویق افتاد

منابع خبری از به تعویق افتادن نشست شورای امنیت برای رای‌گیری درباره آتش‌بس در غوطه دمشق خبر دادند.
کد خبر : 262934

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع سوریه و رای‌گیری درباره قطعنامه برقراری آتش‌بس 30 روزه در منطقه غوطه شرقی دمشق، به امروز (شنبه) موکول شده است.


15 عضو دائم شورای امنیت روز گذشته (جمعه) برای تعیین تکلیف نشست خود درباره برقراری آتش‌بس در سوریه، پشت درهای بسته تشکیل جلسه دادند.


منصور عیاد عتیبی، نماینده کویت در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در این‌باره گفت: «پیش‌نویس قطعنامه که هدف آن پایان دادن به خونریزی‌ها در غوطه شرقی و دیگر مناطق سوریه است برای رای‌گیری در شورای امنیت مطرح شد و قرار است تصمیم‌گیری درباره آن عصر روز شنبه انجام شود.»


دلیل تاخیر در رای‌گیری اختلاف رای‌دهندگان و دادن فرصت برای رایزنی و مذاکره بر سر متن پیشنهادی کویت و سوئد و نیز طرح پیشنهادی روسیه، که از حق وتو برخوردار است، عنوان شده است.


نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در کاربری توییتر خود نوشت: «به تاخیر انداختن رای‌گیری آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه از سوی روسیه غیر عاقلانه است.»


محور رایزنی‌ها بر یک بند در زمینه آتش‌بس 30 روزه برای اجازه دادن به ارسال کمک‌های بشردوستانه و انجام اقدامات پزشکی و درمانی است.


دیپلمات‌هایی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند مسکو نمی‌خواهد زمانی برای آغاز آتش‌بس مشخص شود. تاکنون توضیحی درباره رای روسیه به پیش‌نویس قطعنامه در روز شنبه داده نشده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته