دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1396 - 08:38
هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر؛

برادرکوچک استقلال در قربانگاه پرسپولیس/ تدابیر شفر برای غلبه بر پورموسوی

روز دوم از بیست‌وچهارم لیگ برتر امروز در حالی برگزار می‌شود که این رقابت‌ها تحت‌الشعاع دیدارهای تیم‌های سرخابی تهران و اهواز قرار دارد.
کد خبر : 262839

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد و در مهم‌ترین بازی‌ها سرخابی‌های تهران به مصاف سرخابی‌های اهواز می‌روند. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با استقلال خوزستان رو دررو می‌شود و استقلال در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف فولاد می‌رود. در این میان جدال تیم‌های بالانشین ذوب‌آهن و پارس‌جنوبی با رقبای‌شان هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد.


ذوب‌آهن اصفهان - پدیده مشهد


ذوب‌آهن را می‌توان یکی از موفق‌ترین تیم‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر دانست. تیمی که خود را از میانه جدول به جمع تیم‌هایی رسانده که مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند. اگر چه در این بازی امیر قلعه‌نویی به دلیل محرومیت نمی‌تواند تیمش را از روی نیمکت هدایت کند ولی شاگردان وی هفته گذشته موفق شدند لوکوموتیو ازبکستان را شکست دهند و با شرایط روحی مناسبی به دیدار پدیده بروند. سبزپوشان اصفهانی با اندوخته امتیازی 38 به دنبال آن هستند تا در این دیدار خانگی نیز 3 امتیاز بگیرند تا گام مهمی را برای رسیدن به سهمیه آسیایی بردارند. آخرین بازی شاگردان قلعه‌نویی با شکست برابر سایپا به پایان رسید و آنها می‌دانند که در صورت غفلت در دیدار با پدیده، فرصت حضور در آسیا را به رقیبان داده‌اند.


در سمت مقابل پدیده با رضا مهاجری روند خوب نیم‌فصل اول را در نیم‌فصل دوم تکرار نکرد. کسر 6 امتیاز از این تیم از سوی فیفا باعث شد تا شوک شدیدی به پدیده‌ای‌ها وارد شود و این تیم امتیازهای فراوانی را از دست بدهد. 23 امتیاز اندوخته پدیده تا اینجاست و به نظر می‌رسد شاگردان مهاجری امروز هم برای کسب 3 امتیاز روی کاغذ امید زیادی نداشته باشند. به خصوص اینکه بازیکنان پدیده هفته گذشته به دلیل اعتصاب تمرینات خود را تعطیل کرده بودند.


پارس‌جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز


برتری با ارزش شاگردان مهدی تارتار در هفته گذشته برابر پدیده موجب شد تا این تیم به امتیاز 37 برسد و جزو مدعیان سهمیه آسیایی باقی بماند. با وجود اینکه پارس جنوبی در نیم‌فصل اول مدعی قهرمانی بود ولی این تیم که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند اگر بتواند در میان 3 تیم بالای جدول قرار بگیرد، بدون تردید عنوان پدیده این فصل را با شایستگی به دست می‌آورد. حریف پارسی‌ها در بازی امروز سرخ‌پوشان تبریزی هستند. تیمی که در 3 بازی گذشته خود در لیگ برتر 7 امتیاز به دست آورد ولی در لیگ قهرمانان آسیا 2 شکست مقابل الاهلی عربستان و الغرافه قطر پذیرفت تا در شرایط روحی مناسبی به دیدار نماینده شهر جم نرود. تیم 28 امتیازی تراکتورسازی برای آنکه بتواند در پایان فصل رتبه‌ای تک رقمی داشته باشد به امتیازات دیدار با پارس جم نیاز دارد.


فولاد خوزستان - استقلال تهران


آبی‌های تهران برای آنکه بتوانند رتبه دوم فصل گذشته‌شان را تکرار کنند، چاره‌ای جز پیروزی در خانه فولاد ندارند. شاگردان وینفرد شفر 35 امتیازی هستند و در دو بازی اخیرشان در لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان قطر و الهلال عربستان 4 امتیاز به دست آوردند تا در وضعیت مناسبی از لحاظ روحی به اهواز بروند. سرمربی آبی‌پوشان در بازی امروز سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، بهنام برزای و مهدی قائدی را در اختیار ندارد و بازی کردن امید نورافکن و میلاد زکی‌پور نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این موضوع به سود فولاد 38 امتیازی است که با سیروس پورموسوی به‌دنبال کسب سهمیه آسیاست و می‌داند که پیروزی بر استقلال به منزله حذف این رقیب در راه آسیایی شدن است. حسن بیت‌سعید که نیم‌فصل اول در استقلال ناموفق بود امروز در ترکیب فولاد انگیزه زیادی برای باز کردن دروازه تیم سابقش دارد. حامد لک دروازه‌بان اول فولاد هم به دلیل مصدومیت در بازی امروز غایب خواهد بود.


پرسپولیس - استقلال خوزستان


شکست 3 بر یک برابر السد قطر آب سردی بر پیکره پرسپولیس بود که در لیگ برتر اختلاف فاحشی با تیم دوم جدول دارد و هفته اول لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی پشت‌سر گذاشته بود. حالا سرخ‌پوشان پایتخت که دوست ندارند اندوه دوباره هواداران خود را ببینند به مصاف استقلال خوزستانی می‌روند که بازیکنانش هفته پیش به دلیل مشکلات مالی اعتصاب کرده و تمرینات خود را دنبال نکردند. پرسپولیس 54 امتیازی برای آنکه قهرمانی زودهنگام خود را در لیگ برتر جشن بگیرد فردا باید برنده شود تا در هفته بیست و پنجم و در دربی 86 با برتری برابر استقلال در دربی 86، قهرمانی در لیگ برتر را در فاصله 5 هفته به پایان مسابقات جشن بگیرند. البته برانکو ایوانکوویچ به دلیل آنکه استقلال خوزستان 20 امتیازی حریف خیلی سختی برای پرسپولیس به حساب نمی‌آید، علیرضا بیرانوند و شجاع خلیل‌زاده را به میدان نمی‌فرستد و این در حالیست که سیدجلال حسینی هم محروم است تا تیم برانکو با چهره‌ای جدید به دیدار آبی‌های خوزستان برود.


برنامه ادامه دیدارها و اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر:


شنبه 5 اسفند 96‏
ذوب‌آهن اصفهان - پدیده خراسان – ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 15:30

محمدرضا اکبریان – سجاد طوری – قهرمان نجفی – علیرضا حیدرپناه – ناظر: ابوطالب طاهریان


پارس‌جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت 15:30
علی صفایی – هادی طوسی – مهدی شفیعی – جواد محمدی – ناظر: رسول فروغی


فولاد خوزستان - استقلال تهران - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 16
بیژن حیدری – علیرضا ایلدروم – مهدی الوندی – امید سعیدفر – ناظر: مسعود مرادی


پرسپولیس - استقلال خوزستان - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 18:30
کوپال ناظمی – محمدرضا ابوالفضلی – محمد راهی – علی اصغر مومنی – ناظر: مسعود عنایت







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته