دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1396 - 12:54
آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران:

غفلت از فقرا خط قرمز دین است/ لزوم حمایت بیشتر از زلزله‌زدگان کرمانشاه

خطیب نماز جمعه این هفته تهران غافل بودن از فقرا و مستمندان را، یکی از خطوط قرمزی دانست که دین بر آن تاکید کرده‌است.
کد خبر : 262823

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران (96/12/4) با اشاره به آیات سوره تکاثر اظهار داشت: در این سوره تاکید شده که در قیامت از همه نعمت‌هایی که به ما داده شده، سؤال خواهند کرد.


وی با بیان اینکه به بطالت گذراندن عمر، جرم است، تصریح کرد: در قیامت سوال می‌شود که عمر را با یاد خدا و تبعیت از فرمان خدا گذرانده ای یا نه. بنده خدا بوده‌ای یا شیطان؟


خطیب جمعه تهران بهترین و بالاترین نعمت را ارسال پیامبران به میان مردم عنوان کرد و افزود: آشنا شدن با خدا نعمت بزرگی است که انبیاء بر ما ارزانی داشته اند و در قیامت از آن سؤال می‌شود.


وی یکی از خطوط قرمزی که در کلام معصومین مطرح شده را حفظ زبان دانست و تصریح کرد: باید در سخن گفتن مراقب باشیم که سخن گفتن ما، افتراء، تهمت و بردن آبروی مؤمن نباشد.


موحدی کرمانی غافل بودن از فقرا و مستمندان را، یکی از خطوط قرمزی دانست که دین بر آن تاکید کرده است.


امام جمعه موقت تهران، ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عدالتی که حضرت مهدی(عج) پس از ظهور پیاده خواهد کرد، الگو گرفته از مادرش حضرت زهرا(س) خواهد بود.


وی انفاق حضرت زهرا به فقرا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در کجای دنیا سراغ دارید که فرد آذوقه خود را به دیگران بدهد تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) پس از ظهور، این روحیه را در بین مردم پیاده می‌کند.


موحدی کرمانی تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که حضرت برای تثبیت عدل می‌خواهد انجام دهد الگو گرفته از حضرت زهرا(س) است.


وی در خطبه دوم نماز جمعه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی مطالب بسیار مهمی بیان فرمودند. خوشبختانه مردم این بیانات را از طریق صداوسیما شنیده اند و امیدواریم مسئولین موفق به اجرای آن ها باشند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به سانحه‌ای که اخیرا برای هواپیمای تهران ـ یاسوج رخ داد، گفت: حادثه دردآور هواپیمای تهران ـ یاسوج که به جان باختن تعدادی از هموطنانمان انجامید، قلوب همه را غرق اندوه کرد. همدردی خود را با خانواده های آنان ابراز می داریم و از خداوند منان صبر جزیل برای آنان و رحمت خداوند را برای جان‌باختگان خواستاریم.


وی ادامه داد: مساله‌ای که باعث مباهات است، این است که خانواده این عزیزان اعلام کرده‌اند راضی به ادامه جستجو برای یافتن عزیزانمان نیستند؛ مبادا جان کسی به خطر بیفتد. مرحبا به این ایثار، چه مردم خوبی داریم. امیدواریم خداوند به مسئولین توفیق خدمت به این مردم را عطا کند.


آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به حوادث اخیر در گلستان هفتم خیابان پاسداران گفت: حادثه پاسداران را که در آن آشوب رخ داد و امنیت مردم را به خطر انداخت، محکوم می کنیم و از اقدامات سنجیده نیروی انتظامی قدردانی می کنیم که خوب عمل کردند و مدبرانه به این اغتشاش خاتمه دادند. از دستگاه قضائی می خواهیم که با این جنایتکاران که مرتکب قتل و متعرض به خانه هاف مغازه ها و ماشین های مردم شدند، به شدت و قاطعیت رفتار کند.


وی تاکید کرد: امنیت، مساله ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. امیدواریم مردم شریفمان شاهد مجازات قاطعانه این حریم‌شکنان باشند.


خطیب نماز جمعه تهران همچنین در ارتباط با زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: ضمن تشکر از نیروهای امدادی و سپاه و ارتش، باید بگویم شنیده‌ایم این عزیزان به‌ویژه به دلیل بارش باران هنوز دچار مشکل هستند. این عزیزان نیاز به حمایت های مالی دارند تا بتوانند برای خود مسکن مهیا کنند.


وی یادآور شد: مطلع شدیم نوجوان کرمانی 14 ساله به نام سید ابوالفضل حسینی پس از شرکت در راهپیمایی اربعین، مطلع شده مسابقاتی در Hمریکا برگزار می شود و با شرکت در مسابقات تیر و کمان این کشور مدال طلا دریافت کرده است. این نوجوان مدال طلای خود را به سردار رشید قاسم سلیمانی و میلیون ها زائر حسینی که در روز اربعین به زیارت امام حسین (ع) می روند اهدا کرده که باید به دلیل این اقدام از او تشکر و قدردانی کنیم.


آیت الله موحدی کرمانی افزود: اول اسفند ماه شهادت شهید محلاتی نماینده محترم امام در سپاه پاسداران بود. ما یاد او را تجلیل می کنیم و از خداوند می خواهیم روح این شهید را با شهدای کربلا محشور کند.


وی همچنین با بیان اینکه دیروز سوم اسفند سالروز آغاز عملیات خیبر با رمز «یا رسول الله» بود و فردا پنجم اسفند سالروز عملیات والفجر 6 است، یاد این روزهای غرورآفرین را گرامی داشت.


خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه لازم است یک پیام به جنایتکاران آمریکا و ایادی آنان بگویم، عنوان کرد: آمریکا، صهیونیسم و عربستان سعودی در فکر ایجاد اجتماع بین المللی و منطقه ای علیه ایران هستند؛ غافل از اینکه ایران اسلامی حامل نور خداست که خاموش‌شدنی نیست.


وی تاکید کرد: انقلاب ایران یکی از مصادیق کلمه طیبه است که ریشه در اعماق زمین دارد و شاخه های آن به آسمان رفته و مرتب میوه می دهد. امریکا! خودت و ایادی‌ات عصبانی شوید و از این عصبانیت بمیرید.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته