دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1396 - 10:35

هشدار تند آمریکا به عراق درباره عواقب خرید «اس 400» روسی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، ضمن بیان احتمال معامله دولت عراق با روسیه درخصوص خریداری سامانه‌های دفاع هوایی اس‌400 درباره پیامدهای این اقدام در رابطه با قانون مقابله با مخالفان آمریکا از طریق تحریم‌ها (کاتسا)، به بغداد و دیگر کشورها هشدار داد.
کد خبر : 262796

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، ضمن بیان احتمال معامله دولت عراق با روسیه درخصوص خریداری سامانه‌های دفاع هوایی اس‌400 درباره پیامدهای این اقدام در رابطه با قانون مقابله با مخالفان آمریکا از طریق تحریم‌ها (کاتسا)، به بغداد و دیگر کشورها هشدار داد.
نائورت در نشست خبری خود گفت: «ما با همه دولت‌ها در سراسر جهان از جمله عراق و دیگران درباره قانون کاتسا در حال ارتباط هستیم و در حال آگاهی دادن آنها درباره مواردی که می‌توانند مشمول این قانون شود، هستیم. دوماً، من نمی‌دانم آنچه که شما درباره‌اش حرف می‌زنید (فروش اس 400) یک توافق انجام شده است یا خیر، در نتیجه من پیشاپیش درباره چنین قراردادی صحبت نخواهم کرد اما می‌توانم به شما بگویم که ما در این باره با شرکا و متحدانمان صریح بوده‌ایم».


پیش از این، ویکتور بوندرف رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون در پارلمان روسیه اعلام کرده بود که دولت‌های سوریه، عراق، سودان و مصر خریداران احتمالی اس ‌400 از روسیه هستند. از سوی دیگر ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در بغداد اعلام کرده بود که دولت عراق درخواست‌های جدیدی درباره خرید تسلیحات روسی از جمله اس‌400 برای تولید کنندگان آنها ارسال کرده است.
در همین زمینه بود که نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه روسیه در چارچوب قانون مقابله با مخالفان آمریکا از طریق تحریم‌ها، منجر به کاهش درآمد مجتمع صنایع نظامی روسیه به میزان تقریباً سه میلیارد دلار شده است اما ویکتور بوندرف، رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه تاکید کرده است که این رقم بی‌اساس است.
طبق این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سال 2017 میلادی در خصوص خریداری سامانه‌های دفاع هوایی اس‌400 و پیامدهای این اقدام، قانون مقابله با مخالفان آمریکا از طریق تحریم‌ها (کاتسا) را علیه روسیه، ایران و کره شمالی امضا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته