دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1396 - 10:31

برقراری حقوق دختران شهید در صورت فوت همسر و نداشتن حقوق و مستمری

مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید و امور ایثارگران از تصویب برقراری حقوق فرزندان اناث تحت تکفل شهید که همسر ایشان فوت کرده باشد به شرط نداشتن حقوق و مستمری خبر داد.
کد خبر : 262787

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بهاره کشفی با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب بودجه سال 97 ، تصریح کرد: با تصویب نمایندگان مجلس عبارت «دختران شهیدی که همسر ایشان فوت کرده باشد به شرط نداشتن حقوق و مستمری» به تبصره (٣) ماده واحده قانون حالت اشتغال مستخدمان شهید و ... مصوب ٣٠ شهریور ۱۳۷۲ اضافه خواهد شد و ایرادی که از گذشته در این بند قانون وجود داشت و این دختران شهید از شمول این تبصره خارج شده بودند با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجلس شورای اسلامی مرتفع شد.


مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد با اظهار امیدواری برای تایید نهایی این قانون، افزود: بر اساس تبصره ٣ ماده واحده قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید و ... «چنانچه وراث اناث تحت تکفل شهید شوهر اختیار کرده و مطلقه شده و ضرورت طلاق مورد تایید بنیاد شهید باشد از همان تاریخ طلاق مجدد حقوق آنها برقرار و پرداخت می‌‌شود.» که با تصویب مجلس شورای اسلامی «دختران شهیدی که همسر ایشان فوت کرده باشد به شرط نداشتن حقوق و مستمری» نیز به این تبصره اضافه خواهند شد و امیدواریم با تایید نهایی این اصلاحیه در شورای نگهبان حقوق مغفول مانده این عزیزان محقق شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
۰
مادر ی دارم که دختر شهید است و همسر از دست داده و سن بالای 60 سال و دارای فرزندانی مجرد ایا به او حقوق تعلق می‌گیرد
هلدینگ شایسته