دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1396 - 16:22
حمید درخشان:

معیار تحلیل برانکو نباید شکست برابر السد باشد

سرمربی سابق تیم پرسپولیس گفت: اینکه تیم برانکو برابر السد شکست خورده را نباید معیار تحلیل این مربی قرار دهیم .
کد خبر : 262638

حمید درخشان درگفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه برخی کارشناس پس از شکست پرسپولیس برابر السد اعلام کردند برانکو مربی بین‌المللی نیست، گفت: «به نظر من برانکو مربی موفقی است و نباید با یک شکست سطح مربیگری او را پایین بیاوریم. برترین تیم‌های فوتبال جهان هم شکست را تجربه کرده‌اند ولی سرمربیان آنها با انتقادات اینچنینی مواجه نشدند چرا که باید دلایل باخت را به درستی بررسی کرد و با یک ناکامی نمی‌توان یک مربی را ضعیف دانست. من این معیار را نمی‌پذیرم.»


وی ادامه داد: «اینکه تیم‌های عربی برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا خود را درست و حسابی تقویت می‌کنند و به اصطلاح تا بن دندان مسلح می‌شوند را نمی‌توان کتمان کرد. آنها با توجه به امکانات مالی بسیار خوبی که دارند، بیشترین هزینه ممکن را انجام می‌دهند تا در آسیا موفق شوند. مهم‌ترین ابزاری هم که به خدمت می‌گیرند، بازیکنان خارجی است که در سال‌‌های پایانی فوتبال خود هستند یا اینکه در سطح اول فوتبال دنیا جایی برای خود پیدا نکرده‌اند اما برای بازی در آسیا قابلیت‌های خوبی دارند. به هر صورت حضور بازیکنان موثر برای سرمربی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان یکی از ابزارهای سرمربیان است.»


سرمربی سابق تیم پرسپولیس تاکید کرد: «در شرایطی که تیم‌های عربی با جذب بازیکنان گرانقیمت قدرت‌شان را افزایش داده‌اند، پرسپولیس به دلیل محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالاتی فیفا نتوانست نیم‌فصل بازیکن جدیدی را بگیرد و در نتیجه سرمربی تیم ناچار شد تا از موجودیتی که تیمش از ابتدای فصل از آن برخوردار بود، استفاده کند. البته من معتقدم که پرسپولیس از بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برد و دلیل اصلی شکست این تیم برابر السد قطر کمبود بازیکن یا برتری چهره‌ای سرشناس در تیم السد نبود، بلکه دست‌کم گرفتن حریف مهم‌ترین عامل شکست تیم برانکو در قطر بود.»


وی ادامه داد: «السد به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده و نقاط ضعف و قوت این تیم را شناسایی کرده بود. اینکه پیش از این بازی هم السد در مصاف‌های قبلی‌اش به پرسپولیس باخته بود، باعث جدی نگرفتن کامل این حریف شده بود. در واقع شاگردان برانکو برابر السد غافلگیر و اسیر بازی حساب شده حریف قطری شدند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که برانکو در تعویض‌هایی که داشت، به هدفی که مدنظرش بود، نرسید. برخی از بازیکنان پرسپولیس در خط میانی کارآیی همیشگی را نداشتند و متاسفانه دروازه‌بان و مدافعان تیم هم اشتباهات تاثیرگذاری داشتند و اجازه دادند تا حریف با دست‌پر زمین را ترک کند. با این حال من معتقدم که برانکو مربی حرفه‌ای و بین‌المللی است و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی السد را شکست می‌دهد.»


درخشان در واکنش به این موضوع که دلیلش بر بین‌المللی بودن برانکو چیست، تصریح کرد: «سابقه درخشان برانکو در تیم ملی باعث شد تا او در ایران مربی موفقی شناخته شود. او در تیم‌های باشگاهی خارج از ایران هم کارنامه تابناکی دارد و پرسپولیس را برای اولین بار به جمع 4 تیم برتر آسیا رسانده است. ضمن اینکه یک نایب قهرمانی و یک قهرمانی لیگ برتر هم به دست آورده و بدون تردید این فصل هم پرسپولیس قهرمان می‌شود. برانکو 3 سال است که در پرسپولیس کار می‌کند و حالا باید از سال‌های اول و دوم موفق‌تر باشد. من معتقدم که برانکو می‌تواند پرسپولیس را به عنوان تیم اول از گروهش صعود دهد و بار دیگر پرسپولیس را به جمع تیم‌های برتر آسیا برساند.»


وی در مورد اینکه با توجه به محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل‌وانتقالاتی فیفا در فصل آینده برانکو این قابلیت را دارد که مهره‌هایی از تیم امید و جوانان به تیم بزرگسالان اضافه کند که توانایی‌ کمک به پرسپولیس را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان داشته باشند، اظهارداشت: «من امیدوارم که برانکو بتواند در این راه موفق باشد و با اضافه کردن جوانان جویای نام، پرسپولیس را در وضعیتی ایده‌آل قرار دهد. او در نهایت باید به بازیکنان جوان خود اعتماد کند چرا که فشار مسابقات بالاست و مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها به تیم فشار می‌آورد. امیدوارم باشگاه هم به برانکو کمک کند تا بتواند اهدافش را عملی کند.»


درخشان در مورد اینکه برخی بازیکنان پرسپولیس ملی‌پوش هستند و با چنین کیفیتی تیم ملی در جام جهانی به مشکل می‌خورد، تصریح کرد: «برای موفقیت در جام جهانی باید کیفیت داخلی‌مان را بالا ببریم. فراموش نکنیم که حریفان ما در روسیه با هواپیما رو به جلو می‌روند و ما با سرعت قطار نمی‌توانیم برابر آنها به اهداف‌مان برسیم. امیدوارم تا جام جهانی ملی‌پوشان فوتبال ایران تا آنجایی که توانایی دارند، کیفیت فنی‌شان را بالا ببرند تا شاهد نمایشی آبرومند از تیم ملی باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب