دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1396 - 10:00

بازدید رئیس آموزشکده فنی حرفه‌ای سما سوسنگرد از طرح موفق دانشجویان کارآفرین

کارگاه تولید قارچ خوراکی شرفا که از سوی حسن شرفا دانشجوی کارآفرین برتر آموزشکده سما سوسنگرد راه اندازی شده است مورد بازدید رئیس آموزشکده سما و چند تن از استادان و دانجشویان آموزشکده قرار گرفت.
کد خبر : 262623

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این بازدید سید حبیب موسوی راشدی با قدردانی از حسن شرفا به دلیل راه اندازی کارگاه تولید قارچ در شهرستان و ایجاد زمینه اشتغال برای 3 نفر از دوستان وی، خواستار توجه بیشتر جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار به امر تولید در صنعت پرورش قارچ شد.


وی بیان کرد: «شهر سوسنگرد دارای پتانسیل بسیار قوی برای تولید انواع قارچ‌های خوراکی است و به دلیل نزدیکی این شهر و دسترسی آسان به بازارهای بین المللی از جمله کشور عراق از سودآوری بالایی برخوردار است. سرمایه لازم برای ورود به صنعت پرورش قارچ زیاد نیست و خوشبختانه در سال‌های اخیر بانک‌ها تسهیلات خوبی برای توسعه این صنعت اعطا می‌کنند. تولید روزانه یک تن قارچ بطور مستقیم زمینه اشتغال را برای 10 نفر ایجاد میکند. اکنون کمپوست– بستر رویش قارچ – از شهرستان دور تهیه می‌شود که متاسفانه با توجه به وجود مواد اولیه کافی برای تهیه بستر کشت در شهرستان و دانش تهیه مایه تلقیح مسلیوم از دید سرمایه گذاران بخش تهیه کمپوست در شهرستان مورد غفلت واقع شده است. »


موسوی راشدی درباره حجم سرمایه گذاری برای تولید و پرورش قارچ گفت: «برای کارخانه ای با ظرفیت 300 تن کمپوست نیاز به زمینی با وسعت 3 هزار متر مربع است که پیشنهاد می شود با هدف ایجاد فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان علاوه بر تامین نیاز به کمپوست کارگاه‌های تولیدی پرورش قارچ در شهرستان، نیاز شهرهای همجوار اهواز، آبادان و خرمشهر نیز تامین شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب